بلینکن: ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند، بر تلاش برای حل بحران تنگه تایوان تاکید کرد.

آنتونی بلینکن،  در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن بار‌ها به چین اعلام کرده است که به دنبال بحران نیست، اما پکن از سفر پلوسی استفاده کرد و در واکنش مبالغه آمیز انجام داد.

به گزارش الجزیره،  وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با بیان اینکه واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند، گفت: «ما به دنبال هیچ بحرانی با چین و تشدید آن نیستیم و از آن می‌خواهیم که این موضوع را در نظر بگیرد. تلاش‌هایی برای حل بحران تنگه تایوان وجود دارد. ما برای تقویت امنیت متحدانمان در اقیانوس آرام، از جمله ژاپن، اقداماتی را انجام خواهیم داد. ما از امنیت و صلح در منطقه تنگه تایوان که شاهد یک حرکت سنگین کشتیرانی بین المللی در سراسر جهان است حمایت خواهیم کرد.»

از طرفی دیگر نیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد که نباید به چین اجازه داد تا با برگزاری مانور نظامی در تنگه تایوان به عنوان نوعی هشدار به تایوان، این جزیره را منزوی کند.

این در حالی است که چین روز گذشته در اعتراض به اقدام اخیر مقامات آمریکا و سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و دخالت آشکار در امور داخلی این کشور بزرگترین رزمایش دریایی خود را به نمایش گذاشت که واکنش کشور‌های منطقه از جمله ژاپن را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
دروغ حناق نیست که کسی رو بکشه
آخرین اخبار