چمنزار‌های سلطانیه ثروت ملی هستند

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: چمنزار‌ها ثروت ملی هستند، ولی با روند فعلی، چمنزار‌ها تا چندی دیگر از بین خواهد رفت.

بهزاد در جلسه احیاء چمن سلطانیه، با اشاره به وضعیت فعلی چمن، گفت: متاسفانه در ادوار مختلف با توجه به شرایط بوجود آمده بلایی سر چمنزار‌ها آمده که قابل قبول نیست. 

او با بیان اینکه چمنزار‌ها ثروت ملی است و باید مراقب این مناطق باشیم، افزود: بیشترین چمنزار‌ها در منطقه شمالغرب وجود دارد، ولی با سیاست‌های غلط شاهد از بین رفتن سطح بالایی از این مناطق هستیم و نتایج آن را در سیل اخیر مشاهده کردیم.

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه باید در چمنزار‌ها به‌ویژه دشت سلطانیه مدیریت مرتع انجام شود، گفت: متاسفانه شرایط فعلی قابل قبول نیست و‌همه ارگان‌های ذیربط باید پای کار آمده و با ارایه دو برنامه کوتاه‌مدت و بلند‌مدت باید وضعیت را بهبود دهیم.

او به برداشت بی‌رویه از چمن نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید با مدیریت چرا و یا قرق منطقه کار را شروع کنیم. اول باید بررسی شود که چه مقدار از چمن از بین رفته و با شناسایی گونه‌های مهاجم و اجرای برنامه‌های اصلاحی وضعیت را مدیریت کنیم و در کنار آن ورود دام به منطقه نیز باید مدیریت شود.

بهزاد با تأکید بر اینکه در استان باید نگاه همسو نسبت به وضعیت نامناسب چمن وجود داشته باشد، گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مناسب وضعیت تاحدی بهبود یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.