گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی و آنتونی بلینکن درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

به گزارش الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر  خارجه قطر و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در مورد روابط مشترک، تحولات توافق هسته‌ای ایران و وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

بلینکن در این خصوص گفت: گفتگو‌های من با وزیر امور خارجه قطر شاهدی بر شراکت بسیار نزدیک بین آمریکا و قطر است. من با وزیر امور خارجه قطر درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله افغانستان، ایران و مسائل دیگر گفتگو کردم. روابط ما با قطر شراکتی است که آمریکا برای آن ارزش زیادی قائل است. قطر شریک ما در رویارویی با بسیاری از چالش‌هایی است که در سرتاسر جهان با آن روبرو هستیم.

 وزیر امور خارجه قطر هم در این باره اعلام کرد: بسیاری از رویداد‌های جهانی مستلزم رایزنی بین آمریکا و قطر است، به ویژه آنچه در منطقه ما در حال وقوع است. گفتگو‌های امروز ما برای امنیت منطقه بسیار مهم است.

آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در خصوص رفع تحریم‌ها و برجام هفتم و هشتم تیرماه در دوحه و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

مذاکرات احیای برجام پس از مدت‌ها وقفه به دلیل فقدان اراده جدی از جانب آمریکا برای عمل به تعهدات خود امروز (پنجشنبه) در وین از سر گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
تمامش کنید مردم دارن سختی وزجر می کشند حداقل ۲۰درصد اوضاع بهتر میشه بازم از حالا بهتر است تورم وگرانی کمر بازنشسته رو بریده
Germany
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
برجام بی برجام
آخرین اخبار