وقتی آمریکایی‌ها روی همه دزدهای جهان را سفید می‌کنند + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی از اواخر سال ۲۰۱۳ غارت طلای سیاه سوریه را آغاز و حالا تمام توان خود را بر روی چپاول میادین نفتی و گازی شرق رود فرات متمرکز کرده اند.

 نیمه شرقی استان دیرالزور (شرق رود فرات) یکی از نقاطی به شمار می آید که در تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) است اما در واقع یکی از مناطق اصلی تحت اشغال آمریکایی ها در سوریه محسوب می شود.

شرق رود فرات به دلیل وجود منابع فراوان نفتی و گازی از اهمیت خاصی برخوردار است و آمریکایی ها با اشغال این منطقه مهم و احداث چند پایگاه نظامی، ثروت های ملت سوریه را آشکار و علنی به غارت می برند.


بیشتربخوانید


«کونیکو، العمر، التنک، غواری، سیجان، جرینوف، ازرق، قهار۱، قهار۲، غلبان، الجفره،  یونس، شعیطات، ابوحردان، الشدیها، الکشمه، الکشمه جنوبی و ...» مهم ترین میادین نفتی و گازی اشغالی در شرق استان دیرالزور به شمار می آیند.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذشته اند چندین شرکت آمریکایی و چند ملیتی استخراج و فروش نفت را در شرق رود فرات انجام می دهند و عناصر ارتش تروریستی آمریکا به همراه شبه نظامیان کُرد از میادین نفتی حفاظت می کنند.

میدان نفتی العمر یکی از اصلی ترین و غنی ترین منابع در شرق رود فرات است و استخراج بیشتر از این منبع و سایر میادین نفتی منطقه در سریع ترین زمان ممکن در دستور کار نیروهای آمریکایی قرار گرفته است.
 
گزارش ها حاکیست، آمریکایی ها در تلاش هستند روند بهره برداری و استخراج از سایر میادین نفتی شرق استان دیرالزور از جمله میدان «سیجان، التنک و کونیکو و...» را با کمک شرکت های چند ملیتی نسبت به گذشته سرعت دهند.

نقشه

به گفته منابع میدانی، در سال های اخیر عناصر شبه نظامی کُرد به ازای همکاری و خدمات به آمریکایی ها از میادین نفتی شرق رود فرات سهم دریافت کرده اند و بخشی از سود فروش نفت های به غارت رفته به آنان داده می شود.

سود حاصل از فروش نفت برای سران شبه نظامی کُرد یک درآمد قابل توجه به همراه داشته و آنان به هیچ وجه علاقه‌ای ندارند از این ثروت‌های نجومی باد آورده دست بکشند و به هر شیوه درصدد هستند درآمد خود را حفظ کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر موسوم به دموکراتیک سوریه روزانه مقادیر زیادی از طلای سیاه غارت شده را در عراق و ترکیه پایین تر از قیمت جهانی به فروش می‌رسانند و همین مسئله برای خریداران جذابیت زیادی دارد.

در حالی که غارت و فروش منابع نفتی در شرق رود فرات ادامه دارد فرماندهان شبه نظامیان کُرد اعلام کرده اند که با مشکل مالی رو به رو هستند و قادر به خدمات دهی به ساکنان مناطق تحت تصرف نیستند که به گفته منابع میدانی یک دروغ آشکار است.  

تصویر تحولات


در حال حاضر عملیات استخراج از منابع انرژی شرق رود فرات بدون وقفه ادامه دارد و روزانه مقادیر قابل توجه ای نفت توسط نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان کُرد برای فروش در بازارهای منطقه ارسال می شود.

نباید فراموش کرد دولت سوریه تا پایان سال ۲۰۱۰ روزانه حداقل حدود ۲۵۰ هزار بشکه نفت را از میادین مختلف به ویژه شرق فرات به کشورهای مختلف صادر می کرد و این میزان فروش معادل ۲۰ درصد درآمد سالانه این کشور بود اما با شروع بحران در سال ۲۰۱۱ کنترل تعداد زیادی از این منابع انرژی را (در استان های دیرالزور، حسکه و حمص) در بازه زمانی ۴ ساله از دست داد.

غارت هدفمند میادین نفتی سوریه برای نخستین بار (اواخر سال ۲۰۱۳) توسط گروه تروریستی داعش و البته با پشتیبانی گسترده آمریکایی ها و هماهنگی آنکارا انجام می گرفت و روزانه هزاران کامیون از مناطق نفتی شرق (به ویژه استان دیرالزور) به سمت مرزهای مشترک با ترکیه حرکت و محوله های نفتی را تخلیه می کردند.

در این مقطع زمانی گروه تروریستی داعش مناطق وسیعی از خاک سوریه را در اشغال داشت و اشغال مسیر جنوب به شمال هم باعث شده بود بدون هیچ مزاحمتی نفت را غارت و از طریق استان حلب به ترکیه برساند و درآمد قابل توجهی را به دست آورد.

منبع: مشرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
فک کنم دزدها بیشتر تو ایران هستند تا آمریکایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
از سپاه قدس خواهش می کنیم سریعا خمپاره باران و راکت باران روزانه نیروهای آمریکایی مستقر در چاه های نفت در شرق فرات سوریه را شروع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
این دزدها در زمان پهلوی هم نفت و سرمایه های ما را می دزدیدند با حمایت گاو شیرده

وای به حال کسانی که به این کشور مهاجرت میکنند و از پول حرام دزدی از تمام ملتهای جهان ارتزاق میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۱۲:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
از یادمان نرفته که در هشت سال دفاع مقدس میادین نفتی زیادی را ارتش بعث عراق اشغال کرد ما با آنها چه کردیم آنهم تنها و دست تقریبا خالی .
تجارب این هشت سال برای تمام کشورهای که مورد تجاوز قرار گرفته اند مکتوب و در اختیار است .
غیرت دینی ، وطن پرستی، شهادت طلبی ، و توکل محض به خداوند کار در یکی دو سال یکسره می‌کند.
Sweden
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
گروه های کرد تجزیه طلب در اجرای طرح تجزیه طلب شان در ایجاد کردستان در ترکیه سوریه و ایران ازهرگونه همکاری و حمایت همه جانبه دریافتی از امریکا اسراییل و خیانت جاسوسی وتشنج وخرابکاری بر علیه دولت های سوریه ترکیه و ایران ابایی ندارند. در این راستا است که هم ایران هم ترکیه حق هر گونه عملیات نظامی بر علیه این گروه های تجزیه طلب و جاسوس را در هر مکانی دارند. سرکوب و انحلال این گروه ها خدمت بزرگی است به اقوام محترم کرد که خواهان اسایش و زندگی مرفه در این کشورها هستند. ایجاد تفرقه تشنج هرج و مرج خرابکاری و تشدید نارضایتی ها از اهداف مهم بنیانی و اساسی اسراییل در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس بوده و هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
موشک و خمپاره به این دلیل ساخته شده اند که با آن بتوانیم دزدها را منهدم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مرگ بر دولت مردان نامرد و دزد و تروریست آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
امریکا = بزرگترین شاه دزد دولتی جهان و بزرگترین تروریسم دولتی جهان و بز رگترین جنایتکار دولتی . وبزرگترین کودتا چی دولتی جهان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مگه میشه سرمایه دار دزد نباشه به فرموده پیامبر (ص) اگر در سر سفره ی دو نوع غذا بود بدانید حق یک نفر پایمال شده چند صد سال با استعمار دارای های دیگر کشورها رو به تاراج بردن بعدم مثلا متمدنانه ویروس و مریضی و وارد کشورها کردن بعد با فروش دارو کسب درآمد حلال کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دوتا موشک بزند پایگاه امریکایی ها . البته این خبر ممکن است دروغ هم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
كاري نداره. ميادين نفتي رو با پهبادهاي انتحاري و موشك بزنن تا نتونن استخراج كنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا ننگت باد مرگت باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
پس سپاه قدس اونجا چه کار می کند ،اگر بنا به مصلحت فعلا امکان درگیری مستقیم با نیروهای آمریکایی نیست حداقل سپاه قدس سریعا برنامه نا امن سازی منطقه نفتی را با راکت باران روزانه توسط شبه نظامیان محلی وابسته به سپاه قدس کلید بزند

سریع و سریع
Iran (Islamic Republic of)
نان
۱۰:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بنا به مصلحت یا ترس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
تماشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خود سوری ها هم باید حرکتی بکنند . حداقل در مجامع بین المللی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آمریکای جنایتکار دزد فقط به فکر دزدی نفت ومنابع کشورهای دیگراست

یکروز بهش نفت نرسه مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا با اشغال و دزدی و غارت کشورها زندگی میکند.
آخرین اخبار