واکنش روسیه به سفر پلوسی به تایوان

لاوروف: آمریکا تلاش می‌کند از مجازات فرار کند

وزیر امور خارجه روسیه از رفتار تحریک آمیز آمریکا با سفر پلوسی به تایوان انتقاد کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد که مسکو هیچ علتی برای انجام اینگونه اقدامات تحریک آمیز بخصوص در قبال چین نمی‌بیند.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سفر پلوسی، اعلام کرد: «آمریکا تلاش می‌کند از طریق سفر پلوسی به تایوان به جهانیان ثابت کند از مجازات فرار می‌کند و هیچ توجیهی برای اقدامات تحریک آمیزی که آمریکا با سفر پلوسی به تایوان انجام می‌دهد، وجود ندارد.»

سرگئی لاوروف، در ادامه اظهارات خود به معاهده استارت نو پرداخت و اعلام کرد که آمریکا به روسیه پیشنهادی برای از سرگیری مذاکرات در مورد معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ای استارت نو نداده است.

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره‌ای که چین آن را یکی از استان‌های خود محسوب می‌کند، در چند روز اخیر بسیار جنجال برانگیز شده است. چین هشدار‌های متعددی در خصوص انجام این سفر صادر کرده است. از سوی دیگر آمریکا می‌گوید سفر رئیس مجلس نمایندگان مستقل از دولت است و با سفر رسمی دولتی تفاوت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار به همراه اسرائیل جنایتکار و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار حامی تروریسم و شبکه‌های تروریستی در منطقه است.
دوستان آمریکا جنایتکار حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
آخرین اخبار