تحریم‌های جدید روسیه علیه ده‌ها شهروند انگلیس

روسیه ده‌ها شهروند انگلیس از جمله شماری از سیاستمداران این کشور را از ورود به کشورش منع کرد.

روسیه امروز (دوشنبه) از اعمال تحریم‌هایی علیه ۳۹ نفر از مقامات، سیاستمداران، بازرگانان و روزنامه نگاران انگلیسی خبر داد و آن‌ها را از ورود به روسیه به دلیل حمایت از مخدوش ساختن چهره مسکو منع کرد.

از جمله افرادی که تحت تحریم‌های روسیه قرار گرفتند، می‌توان به «کِر استامر» رهبر حزب کارگر انگلیس، «دیوید کامرون» نخست وزیر سابق انگلیس و «پیرز مورگان» مجری تلویزیون اشاره کرد.

طبق گزارش رویترز، نام این افراد به فهرست بیش از ۲۰۰ انگلیسی اضافه خواهد شد که پیشتر، روسیه آن‌ها را از ورود به کشورش منع کرده بود و بیشتر آن‌ها از سیاستمداران پیشگام انگلیس بودند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد همچنان به افزودن نام‌های بیشتر به فهرست تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: با توجه به انگیزه مخرب لندن برای چرخاندن چرخ تحریم‌ها به بهانه‌های پوچ، گسترش [این]فهرست روسیه ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، دفتر دادستان کل روسیه اعلام کرد بنیاد «Calvert ۲۲» که یک نهاد غیرانتفاعی مستقر در لندن است را به عنوان «نهادی نامطلوب» اعلام می‌کند.

پیش از این، مقامات فرانسوی اعلام کرده بودند دارایی‌های شهروندان روسیه به مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو را مسدود کرده‌اند.

گیوم والت والا، رئیس اداره اطلاعات و مقابله با طرح‌های مالی زیرزمینی فرانسه اعلام کرد مقامات فرانسوی دارایی‌های شهروندان روسیه را به مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو مسدود کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار