تامین فوری نیاز‌های عشایر سیل‌زده از سوی دستگاه‌های متولی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سیلاب اخیر خسارت‌هایی به مردم استان و از جمله عشایر وارد کرد که دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی موظفند نیاز‌های فوری عشایر حادثه‌دیده را تامین کنند.

آقای حیدری امروز دوشنبه در سفر به شهرستان کوهرنگ و دیدار با جمعی از مردم عشایرنشین منطقه نیاکان این شهرستان گفت: سیلاب خسارت‌های بسیاری را به بخش‌های مختلف استان وارد کرده که دستگاه‌های مرتبط درحال ارزیابی کارشناسی خسارت‌ها هستند تا پس از جمع‌بندی خسارت‌ها و ارائه به ستاد بحران، در نشست هیئت دولت تصویب و پس از آن فرایند جبران خسارت‌ها آغاز شود.

وی ادامه داد: با این وجود برخی نیاز‌های فوری عشایر حادثه دیده نظیر نیاز به آرد و چادر از سوی دستگاه‌های متولی هرچه سریع‌تر تامین می‌شود، اما جبران خسارت‌های دیگر پس از تصویب و ابلاغ از سوی هیئت دولت در دستور کار قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: اگرچه سیلاب خسارت‌های مالی قابل توجهی در استان به بار آورده، اما با آمادگی خوب ستاد بحران، مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران خسارت جانی در استان شکل نگرفت و تنها یک مورد مفقودی در عشایر گزارش شده که عملیات جست وجو همچنان ادامه دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به دستاورد‌های سفر رییس‌جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت، اعتبار خوبی به استان اختصاص یافته که با جذب آن در ۲ سال آینده تحول چشمگیری در استان شکل می‌گیرد و بخشی از این اعتبارات در شهرستان کوهرنگ و مناطق عشایرنشین هزینه می‌شود.

حیدری تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به استان در بخش مسکن، راه، آب، زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی تعریف شده که می‌تواند تحول‌آفرین باشد و مردم استان از جمله عشایر از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: احداث جاده ارتباطی موگویی یکی از طرح‌ها مهم شهرستان کوهرنگ به شمار می‌رود که در دست اجراست و علاوه بر آن احداث راه‌های روستایی و ترمیم ایلراه‌ها در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم وحدت و همدلی در استان برای تحقق رشد و پیشرفت، افزود: بی‌شک یکی از ضرورت‌های رشد و تعالی، تقویت وحدت و همدلی است که این مهم در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

برچسب ها: وقوع سیلاب ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار