خزاعی:

پلتفرم‌ها ضرورت رونق سینما و صنعت تصویر هستند

رئیس سازمان سینمایی گفت: جهان امروز با ظهور فناوری‌های نوین در صنعت تصویر و گسترش آن در جامعه، با انبوهی از تولیدات و محتوا مواجه است .

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: فعالیت شبکه‌های نمایش خانگی به افزایش ظرفیت اشتغال و فضای فرهنگی کشور کمک می‌کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و ایجاد بازار‌های جدید نیز اقداماتی انجام داده است، اما در حال حاضر بیش از همیشه به ایجاد نهضت تولید و محتوا نیاز داریم. جامعه ایران دارای بخش گسترده‌ای از نیرو‌های انسانی در زمینه صنعت تصویر است. فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، فعالان تجربی حوزه سینما، هنرجویان آموزشگاه‌ها و مراکز سینمای جوان و علاقمندان به این حوزه از جمله ظرفیت بالقوه ما است که قطعا با تقویت فرآیند‌های محتوایی شاهد تحولات چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.

 

خزاعی ادامه داد: ظرفیت پلتفرم‌ها در ایجاد نشاط و سرگرمی، اشتغال و رونق کسب و کار فعالان سینمایی کاملا ملموس است. پلتفرم‌ها یکی از اجزای مهم صنعت تصویر به شمار می‌آیند و قطعا باید توجه جدی‌ای به این صنعت داخلی و تولیدات ملی و بومی آن صورت گیرد. البته، در خصوص محتوای محصولات آن دغدغه‌ها و ملاحظاتی وجود دارد که باید مرتفع شود چرا که این حساسیت‌ها و دغدغه‌ها اهمیت و کارکرد‌های مهم این بخش را نشان می‌دهد.

 

 به گفته رئیس سازمان سینمایی کشور، در حال حاضر در کشور‌های همسایه از محصولات نمایش خانگی و وی او دی‌ها اقتصاد محکمی شکل گرفته و بخش بزرگی از کشور‌های منطقه، بازار مصرف آن‌ها محسوب می‌شوند. ما نیز، با توجه به نیروی انسانی کیفی و خلاق و ظرفیت توسعه صنعت تصویر و سریال‌سازی خود می‌توانیم در این رقابت منطقه‌ای، حضور جدی‌تری داشته باشیم.

 

وی استفاده از پلتفرم‌ها را ضرورت رونق سینما و صنعت تصویر خواند و ادامه داد: در دوران کرونا این صنعت در خلاء سالن‌های سینمایی تا حدی پاسخگوی نیاز جامعه بوده است. جهان امروز با ظهور فناوری‌های نوین در صنعت تصویر و گسترش آن در جامعه، با انبوهی از تولیدات و محتوا مواجه است درحالیکه امکان محدودسازی نیز وجود ندارد. لازم است با رویکرد تنظیم‌گری و نظارتی به ارتقای کیفیت محتوا فکر کنیم.

 

خزاعی افرود: در صورت اهمیت پیدا کردن پلتفرم‌ها و امکان دسترسی راحت‌تر مردم به فیلم‌ها و سریال‌ها و تولیدات ایرانی، عملا رغبت مردم از دیدن فیلم‌های خارجی و یا رفتن به سراغ ماهواره‌ها کمتر خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، به زودی با جلسات همفکری و تعامل دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر جبلی رئیس رسانه ملی و سایر مراجع ذیصلاح تکلیف پلتفرم‌ها روشن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار