پس از ۳۰ سال؛

مشکل اسناد مالکیت بیش از ۳ هزار بمی حل شد

رییس دادگستری بم گفت: انتقال اسناد شهرک امام خمینی (ره) در بم به مرحله نهایی رسیده که با این اقدام، مشکل اسناد مالکیت بیش از ۳ هزار بمی حل شد.

حسین رمضانی زاده  گفت: موضوع انتقال اسناد شهرک امام خمینی (ره) در شهرستان بم به مرحله نهایی و اجرایی رسیده است که با این اقدام دستگاه قضایی استان کرمان، مشکل اسناد مالکیت بیش از ۳ هزار شهروند بمی حل شد.

او می گوید: با توجه به اینکه در سال ۱۳۷۲ مساحت حدود ۳۰۰ هکتار اراضی در محدوده شهرک امام خمینی (ره) شهر بم بنا به تصمیم کمیسیون ماده ۳۲ در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری بم بر همین اساس اقدام به فروش و واگذاری اراضی به مردم کرده بود؛ اما بنا به وجود اشکالات قانونی و پیگیری نکردن نهاد‌های متولی اسناد به نام شهرداری منتقل نشده بود. 

به گفته رییس دادگستری شهرستان بم  فورا شورای پیشگیری دادگستری شهرستان بم و استان کرمان به این موضوع ورود پیدا کرد و با تشکیل جلسات متعدد در سطح استان و شهرستان و تشکیل یک کارگروه متشکل از اداره ثبت اسناد و املاک، اداره راه و شهرسازی و شهرداری وضعیت مالکیت حدود ۹۸.۲ هکتار از این اراضی تحت چند پلاک ثبتی مشخص شد. 

او گفت: بر این مبنا با توجه به صدور سند تک برگ در خصوص این قسمت از اراضی، مقرر شد انتقال مالکیت در خصوص املاک دارای پروانه و خارج از حریم گسل و میراث فرهنگی از ناحیه اداره راه و شهرسازی به نام شهرداری انجام شود تا پس از آن، این نهاد نسبت به تعیین تکلیف مالکیت املاک براساس اسناد عادی واگذاری تنظیمی اقدام کند.

رمضانی زاده می گوید: در خصوص بقیه اراضی به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار مقرر شد پس از تعیین تکلیف نهایی در خصوص میزان مالکیت دولت از سوی اداره منابع طبیعی، اداره راه و شهرسازی و اداره ثبت اسناد و املاک بم و مشخص شدن میزان مستثنیات این اراضی، ابتدا نسبت به انتقال مالکیت اراضی دولتی به نام شهرداری اقدام شود  و پس از آن شهرداری با توجه به واگذاری قطعات، نسبت به حل مشکلات حقوقی با مالکان ثبتی حقیقی اقدام کند تا به تبع آن ملکیت اشخاص متصرف تثبیت شود.

او می گوید: اقدامات شورای پیشگیری برای حل مشکلات مردم و احیای حقوق عامه بوده و بدین منظور از زحمات و تلاش‌های رییس کل دادگستری استان کرمان، معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان، مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان، فرماندار شهرستان بم، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بم و سایر مسئولان اجرایی قدرانی می کنم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.