بسیج ۱۵۰ جهادگر و نیروی محیط زیست برای پاکسازی امامزاده بارده+فیلم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۰ جهادگر و نیروی محیط زیستی، در حال تلاش برای پاکسازی امامزاده بارده هستند.

حجت‌الاسلام حسن امیری گفت: لایروبی سیل وارد شده به داخل مسجد به وسیله ماشین‌آلات شهرداری شهرکرد انجام گرفت.

وی گفت: نزدیک به ۳ متر آب و یک متر گل و لای وارد محوطه و صحن داخلی امامزاده بارده شده بود و فضای میراثی امامزاده را تهدید می‌کرد و بسیاری از بخش حرم و ضریح نیز تخریب شده است.

امیری افزود: بخش عمده تاسیسات امامزاده، فرش، تجهیزات، بازار، زائرسرا، سرویس‌های بهداشتی، لوله‌کشی‌ها، برق، منبر و کتب مذهبی، سکو‌ها و محل‌های نشیمن زائران، سنگفرش‌های حیاط و فضای داخل امامزاده دچار آسیب شده است.

وی گفت: از امامزاده بارده تنها ساختمان و بنا باقی مانده و همه تجهیزات از بین رفته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت وارد شده به امامزاده بارده در سیل اخیر تقریباً ۳ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود و ۲ میلیارد تومان نیز برای ایمن‌سازی امامزاده و مقاوم‌سازی در برابر سیل‌های آینده لازم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: صحن و بنا‌های خارج امامزاده شیخ شبان نیز دچار سیل شد و خسارت این مکان نیز نزدیک به یک میلیارد تومان برآورد می‌شود همچنین، محیط بیرونی، دیواره‌های سنگی و مغازه‌های اطراف امامزاده چلیچه نیز آسیب‌دیده که از خسارت امامزاده بارده و شیخ‌شبان کمتر است.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار