محجبه‌های رنگ و لعاب‌دار فضای مجازی / حجاب استایل‌؛ کاسب عفاف یا حامی حجاب؟!

این روزها استایل با مفاهیم ارزشی عمیق تری مثل حجاب گره خورده و صفحاتی با عنوان حجاب ‌استایل به وجود آمده است.

 تعریف حجاب چیست؟! آیا این صفحات در چارچوب حجابی هستند که اسلام گفته است.؟! در این باره با حجت‌الاسلام برمایی گفت‌وگو کرده‌ایم.

روی صندلی مصاحبه که می‌نشیند می‌پرسد:«استایلم خوبه؟!» سوالش بیشتر به تلنگری می‌ماند که بگوید این روزها چقدر استایل برای بعضی از ما اهمیت دارد و بعد شروع می کند به تعریف استایل:« به مجموعه ای از منش، رفتار، ژست، موقعیت های کلامی و غیرکلامی افراد استایل گفته می‌شود. استایل‌ شکل دهنده شخصیت است. بعضی‌ها با استایل زندگی می‌کنند درباره اش کار می‌کنند و از آن کسب درآمد دارند! استایل زمانی برای ما به یک مسئله جدی تبدیل می‌شود که دارای مفهوم باشد و یا به عبارت دیگر نظام های ارزشی به استایل اضافه شود. برای مثال من می‌خواهم باحجاب استایل درست کنم. من انقلابی ام و می‌خواهم با انقلابی بودنم استایل درست کنم.»


بیشتربخوانید


برای اینکه مورد قبول باشم باید تابع استایل باشم!

حجت الاسلام برمایی با اشاره به اینکه استایل دربرگیرنده نظام ارزشی است می‌گوید:« وقتی از استایل صحبت می‌کنیم باید از نظام ارزشی طرف مقابل و یا صفحه مجازی ای که دنبال می‌کنیم مطلع باشیم. مفاهیم در استایل نقش اصلی را بازی می‌کنند حتی بعضی وقت‌ها پشت پرده ماجرا هستند. صفحه ای که به مخاطب لباس معرفی می‌کند و می‌گوید با این لباس شیک و مورد پسندتر هستی! حتما یک نظام ارزشی پشت معرفی و گفته هایش است. مثلا کسی که تفکر جنسی دارد لباس هایی را معرفی می‌کند که با پوشیدن آن جنسی‌تر، جذاب‌تر و خواستنی‌تر بنظرم بیایید. پس استایل‌ها می‌توانند در روان مخاطب تاثیر بگذارند و این تفکر را به آنها القا کنند که من برای اینکه مورد قبول باشم باید تابع استایل باشم!»

حجاب استایل  تصویر 1

حجاب‌استایل‌ها و حجابی که به حاشیه رفته است!

برای بررسی موضوع حجاب استایل‌ها نیاز داریم چند مفهوم را یادآوری کنیم و تعریف درست‌شان را بشنویم! مفهوم دیگری که پس از استایل قرار است تعریفش را بدانیم حجاب است. شاید شماهم متوجه این شده باشید که برخی از صفحاتی که به اسم حجاب استایل فعالیت می‌کنند درواقع فقط پوشیدگی دارند نه حجاب! حجت‌السلام برمایی می‌گوید:‌ «این روزها استایل با مفاهیم ارزشی عمیق تری مثل حجاب گره خورده. اما تعریف حجاب چیست؟!حجاب مقوله ای است معناگرایانه که از عمق فطرت انسان می آید. متاسفانه حجابی که امروزه در فضای مجازی می‌بینیم از واقعیت امر و فلسلفه وجودی حجاب بسیار فاصله گرفته است. وقتی از حجاب حرف می‌زنیم اصطلاحا از یک پوشش و پوشیدگی می‌گوییم اما ماجرا عمیق‌تر است و ابعاد فطری دیگر مثل حیا مطرح می‌شود. انسان برای چه باید نگاهش را بپوشاند. زنان چرا باید جلباب به سر کنند؟! اصلا فلسفه حجاب و پوشیدگی واقعا چیست؟!
قرآن در تعریف حجاب می گوید:« ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ» یعنی شما قرار است شناخته شوید، جایگاه و شان تان حفظ شود و اذیت و آزار هم نشوید. در واقع حجاب باید هم من را حفظ کند و هم من را معرفی کند. اما این روزها «ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ» و شناخته شدن با حجاب خیلی بیشتر است اما حفظ شدن نه! چون کسی که می‌خواهد حجاب را تبلیغ کند برای اینکه یُعْرَفْنَ را جذاب کند افتاده به قانون تنوع! هر روز به رنگی بت عیار درآید. دیروز بت عیار برهنگی بود. امروز چون نظام ارزرشی من حجاب و دین است تنوع طلبی را روی استایلم که حجاب است پیاده می‌کنم و هر روز یک مدل لباس می پوشم. امروز مشکی ام، فردا رنگی، ولادت ائمه طیف رنگ های سبز را امتحان می کنم. برای محرم طیف رنگ مشکی را ترکیب می‌کنم شاید هم یک پیکسلی برای لباسم انتخاب کنم و برای خودم برندسازی کنم که چه اتفاقی بیافتد؟! «ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ» که شناخته شوم! این یُعْرَفْنَ نیست این دیگر چشم مخاطب را درآورده. این از خط کشی‌های دین عبور کرده!»

حجاب استایل کیست؟!

آخرین مفهومی که در بحث حجاب ‌استایل‌ها دانستن آن حائز اهمیت است تعریف و معنی واژه حجاب استایل است. چیزی که اگر آن را به درستی بدانیم شاید دنبال‌کننده هر صفحه‌ای نباشیم! حجت‌الاسلام برمایی می‌گوید:« حجاب استایل یعنی یک فرد که در عرصه مدلینگ می‌خواهد یکی از نظام های ارزشی زندگی خودش را که حجاب است با رویکردهای متنوع و استایل های امروزی به مخاطب عرضه کند. بعضی‌ها رویکرد تبلیغی دارند. بعضی ها رویکرد دینی دارند. بعضی از حجاب استایل ها رویکرد اقتصادی یا فرهنگی دارند. رویکردهای متنوع با نظام ارزشی مشترکی به اسم حجاب، صفحات مجازی متنوعی را به بار آورده که ما در فضای مجازی خصوصا اینستاگرام شاهدش هستیم که اصطلاحا به صاحبان آن صفحات حجاب استایل گفته می شود.» 

حجاب استایل  تصویر 2

حجاب‌های پر رنگ و لعاب!

گاهی فعالیت برخی از حجاب‌استایل‌ها آنقدر با فلسفه حجاب فاصله می‌گیرد که مخاطب متوجه می‌شود و تذکر می‌دهد اما منطق برای حجاب استایل‌ها فقط پوشیدگی است. اسلام در این‌باره چه می‌گوید؟! حجت الاسلام برمایی در پاسخ بیان می‌کند:« منطق قرآن در رابطه با حجاب، یک منطق فطری است که از فطرت شروع می شود وقتی به ظاهر امتداد پیدا می‌کند از کلمه جلباب استفاده می‌شود و سپس توصیه های اخلاقی می‌کند که ما به انحراف نرویم و هدف این مسئله را «ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ» مطرح می‌کند. وقتی که قرار است من شناخته شوم و اذیت و آزار نشوم باید همزمان این دو با هم اتفاق بیفتد.خاطرم است یکی از خانم هایی که در اینستاگرام با رویکرد حجاب استایل فعالیت داشت. در یک جلسه مشاوره به من می‌گفت:« من با اینکه خودم حجاب دارم و حجاب را تبلیغ می‌کنم احساس می‌کنم دریدگی‌های اخلاقی ای که در پیج و دایرکت من اتفاق می‌افتد و پیشنهاد‌های متعارف و غیرمتعارفی که به من داده می‌شود خیلی بیشتر از پیج های غیرمذهبی است». وقتی از ایشان پرسیدم که این همه استایل متنوعی که شما به مخاطب ارائه می‌دهی چه امنیتی برای خودت ایجاد کرده؟! فقط چند دقیقه سکوت کرد تا جوابی به من بدهد. موضوع اینجا است که وقتی شما استایل را به مفاهیم ارزشی اضافه می‌کنید از دایره امنیت خارج می‌شوید! چون باید جلوی چشم منِ مخاطب روسری ببندی که خوشم بیاید و برای اینکه خوشم بیاید تو باید به این کار رنگ و لعاب بدهی!»‌

این جریان غلط است یا درست!

شاید این سوال در ذهن هر مخاطبی پیش‌بیاید که جریان حجاب استایل‌ها درست است یا غلط؟! حجت الاسلام برمایی در پاسخ به این سوال می‌گوید:«‌قرار نیست حکم کلی بدهیم که حجاب استایل غلط است یا درست! اتفاقا رویکرد و دغدغه شان ممکن است درست باشد اما روش شان اشتباه است. چرا که در توسعه فردی مخاطب، روان اجتماعی خانواده های ایرانی، ازدواج و تغییر سلیقه افراد تاثیرات نامطلوبی داشته اند.حجاب استایل می‌تواند فرصتی برای جریان های فرهنگی و رسانه ای درست باشد! اما واقعا دغدغه حجاب استایل ها چقدر به این موضوع نزدیک است؟! قطعا همه کسانی که استایل کار کردند در ابتدا با یک نظام ارزشی یا دغدغه فرهنگی شروع کردند. قطعا هدف شان اقتصادی نبود. اما موضوع این است که حجاب استایل باید بداند چقدر تاثیرگذار است ؟چه قدر ضعف دارد ؟ کجاها آسیب می زند؟!
موضوع مهم این است که چرا در میان حجاب استایل ها حجاب به حاشیه رفته؟! صحبتم خطاب به حجاب استایل‌ها است یادتان نرود شما به خاطر حجاب شروع به فعالیت کردید شما استایل کار کردید که حجاب را تبلیغ کنید. با کدام رویکرد وارد عرصه حجاب استایل شده‌اید؟! هنوز پایبند به آن هستید؟! تا به حالا شده بخاطر تکنیک استوری گذاشتن و پست تهیه کردن ارزش و نظام ارزشی حجاب را قربانی اقتصادتان کنید؟! اگر این کار را کردید به خودتان و مخاطبین‌تان خیانت کردید!

حجاب استایل تصویر 3

حواستان باشد چه صفحه‌ای را دنبال می‌کنید!

البته نمی‌شود فقط حجاب‌استایل ها را مقصر دانست. مخاطب و تاثیرپذیری قابل تحسینش هم در این چرخه تغییر حجاب نقش مهمی دارند. حجت‌الاسلام برمایی خطاب به مخاطبان این صفحات می‌گوید:«حواستان هست خود کسی که دارد حجاب را تبلیغ می‌کند بسیار آدم مهمی است. مهم تر از آن شال و روسری که می‌بینید. چرا که  روایت داریم از امیرالمومنین علیه السلام که وقتی چیزی را می‌خواهی از کسی یاد بگیری نگاه نکن آن فرد کیست. ببین چه چیزی می‌گوید؟! اگر صحبت درستی داشت  بپذیر! اما نکته مهم این است که ما حدیث دیگری از امام صادق داریم که می‌فرمایند اتفاقا اگر قرار شد از کسی اخلاق و سبک زندگی یاد بگیری باید ببینی این آدم کیست؟! چه کسی به من این سبک را ارائه می‌دهد؟! خودش موفق است؟! پس حائز اهمیت است که این حجاب استایل کیست! چه شخصیتی دارد چون قرار است به من بگویید چه بپوشم؟! چطور زندگی کنم؟! چطور فکر کنم؟! اگر شخصیت فاخری نداشته باشد. از رویکرد اصلی که حجاب بوده فارغ می‌شود. چه بسا در تاریخ حجاب استایل ها، افراد زیادی بودند که امروز دیگر حجاب ندارند. امروز دیگر پوشش ندارند، حیا و آرامش روانی هم ندارند.

دستگاه‌هایی که باید پای کار بیایند!

حجت‌الاسلام برمایی با اشاره بر هدفمندی این صفحات می‌گوید:‌«‌نمی‌دانم  وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و... تا به حال برای کنترل و توانمندسازی حجاب استایل‌ها قدمی برداشته‌اند  یا نه؟! تا آنجایی که من خبر دارم اتفاقی در این‌باره نیفتاده. چرا که با رصد صفحات حجاب استایل‌ها متوجه شدم  برای ساختار های شخصیتی خودشان  سراغ هیچ کدام از این مراجع فرهنگی نرفته‌اند. هیچ سازمان فرهنگی و انقلابی مبدا این شخصیت ها نبوده‌. حجاب‌استایل‌ها برای رشدشان از پکیج‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند.که به آنها یاد بدهد چطور ژست بگیرند، حرف بزنند و لباس بپوشند! پکیج‌هایی که فقط به آنها تکنیک می‌دهد نظام ارزشی نمی‌دهد شاید بگویید به مردم دروغ نگویید  اما همین بزک دوزک دروغ است. موضوع نگران کننده این است که نباید  ارزش ها را به خاطر فضای اقتصاد و تکنیک های اینستاگرام قربانی کنیم و این اتفاق از نظر من یکی از آسیب‌های جدی است که در حجاب ‌استایل‌ها اتفاق می‌افتد.»

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اون کسایی که حجاب رو وسیله ای برای خودنمایی قرار دادن با کلام خدا مخالفت کردند و همچین افرادی با فلسفه حجاب که دوری از تبرج و خودنمایی هست آشنا نیستند
البته شاید نیت خوبی داشته باشند اما در عمل اشتباه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
حجاب با ارایش جور درنمیاد این دیگه حجاب نیست
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
حق گمرکی را اگر از واردات خودرو معاف کنند دلالان و رانت خواران زالو صفت از طریق واردات خودرو برای ایجاد تورم و گرانی استفاده میکنند و یک عده ثروتمند بی سر و پا فقرا را زیر میگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ارسطو
۱۴:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
حجاب پوششی عفیفانه است که نجیب زادگان را از این عروسک نماها کاملا متفاوت کرده
بایدبه طراح این مسئله واین توع پوشش گفت؛بیچاره تغلای بیجا نکن چون درخشندگی حجاب این خیمه شب بازیتان راهم محو خواهدکرد.ان شاءالله
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
حجاب یعنی پوشش عفیانه رنگ و حجم بدن، و حضور انسانی زن و مرد در محیط اجتماعی بدون جلب توجه یکی از دو جنس به جنس دیگه، لباس های زرق و برق دار، رنگ های خیلی متنوع و جذاب و مدل های خاص مجالس مهمانی و عروسی قطعا برای حضور در محیط عمومی و کاری نیست و اتفاقا بعضی چادر ها، آستین ها و حتی الان ماسک ها جنبه تزئینی و زینتی پیدا کردند و توجه خانم ها رو چه رسه به آقایون ،جلب میکنند و باعث حض بصر میشن...البته بعضی مجری های تلویزیونی هم علاوه بر حجاب استایل ها ...به این قضیه دامن میزنند، حجاب برای پنهان کردن زیبایی های و جذابیت های ذاتی و جسمانی زنان و مردان در محیط عمومی برای حفظ هر دو طرف از انواع و اقسام آسیب های اخلاقی ، روانی و حتی جسمانی هست... انشاالله ما انسان موحد مسلمان اخلاق گرا باشیم و مطابق با فطرت الهی رفتار کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
و لا تبرجن تبرج الجاهلیه
خدا در قرآن میفرمایند از خودنمایی دوری کنید
اینها به ظاهر پوشیده ولی خودنمایی ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
فقط بدنبال پر کردن جیب خود هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
وقتی حجاب زورکی بشه اینطور چیزها ازش درمیاد.
دخترها میرند تو کوجه ها روسری رو برمیدارند و ....
تو کشورهایی مثل مالزی ادمها ازادند. کسی که حجاب داره واقعیه و توهین به حجاب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خب بره مالزی هر کی میخواد حالا هر قانونی دیگه که مالزی داره ما نداریم هم اینطور مقایسه میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
حالا نیست که همه چیز فرهنگ و نظام خانواده اینجا درسته فقط حجاب استایل داره بهش آسیب میزنه!
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۰۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
اگه یکی از ستون های ساختمان خم شده باشد باید بقیه ستون ها را هم نابود کرد یا به فکر تقویت بنیادی باشیم..؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اگر میخواهید حجاب ترویج بشه باید مطلع بشوید که همه چادری نمیشن هر چقدر هم زور بزنید نمیشه این مد مدرن می‌تونه بشه پوشش مردم پس با این حجاب استایل دشمنی نکنید که راه نجات حجاب یکیش همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اصلا کسی نمیگه حتما چادر باشه بحث پوشش عفیفانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
این عکسایی که گذاشتیدباز خوبه بعضی از لباسا صرفا پوشیده است و به خاطر طرح وزرق وبرقش بیشتر جلب توجه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۱:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
دیگه باید تهدید رو ب فرصت تبدیل کرد، موها و‌ دست و پا پوشیده هست، چه مرگتونه آخه، جلوی همینم بگیرین تا کیسه بکشن سرشون. آدم باشین همیشه توهم دارین.
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
از این لحن و ادبیات معلوم است مخالفان ما یک مشت لات و بی سروپا هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
هر چیزی روش حساسیت باشه مردم بیشتر باهاش مخالفت میکنند شما زیاد حساسبت نشون ندین مروم خودشون بهتر میدونن چیکار کنن چرا باید زور مردم رو بفرستین بهشت خداوند هم فرموده لا اکراه فی الدین یعنی شما از خدا هم بیشتر میدونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
مشکل اینجاست که خدا منتظر اون دنیا نمی مونه که ما را مجازات کند در قرآن بارها گفته که اقوام مختلف را در این دنیا مجازات کرده مثل قوم لوط قوم عاد قوم شعیب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چرا یکم حرف که می‌زنید مزه مزه نمی‌کنید اینهمه طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها بخاطر وجود یه زن شیاد بدحجاب کمه ؟ چرا درک نمی‌کنید حجاب تو دنیا برا حفظ خانواده هست چکار به آخرت داریم که بهشت یا جهنم میره مگه خداییم استغفرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
فکر کنم از نظر شما حجاب فقط رنگ قهوه ای و مشکی . چون اگه همین مانتو رو با این 2 رنگ بدوزن این همه حرف و حدیث ندارین . غیر از این 2 رنگ هم

اگه هرچی پوشیده باشه باز میاین گیر میدین
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
روستایی در اصفهان هست که همه ی خانم ها لباس سفید میپوشند و نکته اینجاست که هیچ تبرجی هم ندارند...
چه سودی از تفرقه و فرافکنی میبرید..؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اصل حجاب .نداشتن تبرج است متاسفانه حجاب استایل ها تبرج را ترویج می کنند که کم از بی حجابی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
تا وقتی الگوهای اول انقلاب رو واسه دختر دهه 70 و 80تبلیغ میکنید واضحه که هیچ نتیجه ای نمیگیرید
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا مشکل اینجاست که ما در زمینه رسانه ضعیف هستیم و اتفاقا به اندازه کافی تبلیغ نکردیم...
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۹:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
البته که این ها با حجاب سر جنگ دارند ولی حجاب یک بهانه محسوب میشود در قاموس این ها. اصل مطلب استقلال افراد است که اینها نافی و ناقض پیدا و پنهانش هستند. اینها برایشان بی حجاب و با حجاب تفاوتی ندارد ولی چون حجاب اینجا مانع و رادع برای نیل به اهدافشان ظاهر شده با آن میجنگند وگرنه شما اگر شبانه روز مثل ابن ملجم مرادی نماز بخوان. مخالفتی با نمازتان نمیکنند. کافیست شما در تمام عمرتان فقط وفقط یک لحظه گوش به حرفشان بگیرید. اینجا منظورم این نیست که اگر کسی یک بار در عمرش اشتباه کرد او ایراد دارد. نه منظور من کالبد شکافی این دار و دسته است. تمام حرف هیتل این بود: اول قرارداد 1918 و استرداد اطریش و دوم به تمثیل هیتلر به فلسطین اشاره میکند و تحت هر شرایط اشغال فلسطین را محکوم میکند. اشغال فلسطین در نظر هیتلر یعنی حاتم بخشی از کیسه مهمان. همه سوز و گداز آدولف هیتلر از این است همه خطبه های آتشین او برای این است که یک عده ای (یهودی) بی خود و بی جهت پولدار میشوند و اموال همه را تصاحب میکنند. او نمیتواند مثل ما مسلمین قضیه ربح مرکب را عنوان کند. ولی آتش از همین نقطه وجود او را سوزاند و متعاقبا عالم را. اینها دنبال حجاب هم نیستند که باشد یا نباشد. اینها اموال را میبرند تا انفس در اختیارشان قرار بگیرد. شما شبانه روز 24/7 نماز و روزه و عبادت کن. اگر تمام عمر عبادت کنیم ولی لحظه دیدار حر و امام حسین(ع)دلمان برای اماممان نسوزد این برای اینها کفایت میکند. یعنی لحظه (امضای قرارداد). یعنی وقتی امام یا منصور سر میدهد. اما به زر اما به زور باید تمام مطیع شان باشند. چون فهمیده اند ما به حجاب حساسیت داریم روی آن زوم میکنند. منظورشان مخالفت ذاتی با حجاب نیست. آنها تسلیم بی قید و شرط میخواهند. چه با حجاب چه بی حجاب. مهم تسلیم شدن ماست. این وسط چون حجاب مانع تسلیم است با آن مخالفت میکنند. اتفاقا یکی از ایراداتی که به هیتلر وارد آوردند همین مقوله پوشیدگی آلمانی ها بود. استدلالشان این بود که آلمانی ها پوشیده هستند صرفا به این دلیل که ما آنها را نبینیم. پس ما با آلمان ها میجنگیم تا پوشش آالمانی ها را برداریم که ماهیتشان برای ما مشخص شود. پوشش را برداریم تا مقاومتشان بشکند. پوشش شان را برمیداریم که جنگ تمام شود. اینطور نه تنها با حجاب بلکه با مقاومت آلمانی ها در برابر دشمن مبارزه کردند. محجوب ترین قوم اروپایی همین آلمانی ها هستند. اتفاقا خود یهودی ها از آلمانی ها محجوب تر و ماخوذبه حیاترند. همین اولاد یهود که الآن خوردن غذاهای با چاشنی گوشت انسان را تبلیغ میکنند اگر قصاب شان بجای چهل روز روزه سی و نه روز روزه گرفته باشد و گوسفند را قربانی کرده باشد قصاب را به جرم توزیع غذای نجس بین احاد مردم به سخت ترین مجازات محکوم میکنند. ولی امروز روز مد این نیست. مد فعلا عوض شده. تا کی؟ تا: الی اجل مسمی. فعلا نقطه ضعف ما را که حجاب ماست پیدا کرده اند. مثلا یک دفعه از خواب می پرند و یافتم یافتم. چه یافتی؟ هیتلر هنوز زنده است ! او در آرژانتین زندگی میکند ! برویم او را بیاوریم! اسحاق رابین منتظر است ! شوروی دروغ گفته! تمام قدرتها باید به نفع. تمام حجابها باید به نفع. تمام اقتصاد و تکنولوژی و ایدئولوژی و هر لوژی پوژی که گیر میآید باید به نفع اولاد یهود مصادره شود. نه یهودیان همیشه باید خر سواری کنند؟ نه فراماسونها باید جهان را اداره کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
طولانی بود نخوندم.
واسه همین یه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
خدایی چه حوصله ای داشتی نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
چی میگه این؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
خلاصه و مفید میتونی تا مخاطب داشته باشی ، منفیایی که گرفتی بیشتر بخاطر طولانی بودنه متنت بود نه محتواش
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۶:۱۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
همین نخوندن و منفی دادن خیلی معنی داره. منم بیکار ننشستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
لطفا حق گمرک را از روی ماشین خارجی حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اونوقت از کجا بخورن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
داداش همه دنیا حق گمرکی میگیرند اول فکرکن بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۱:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
دلال ماشین خارجی وارداتش آزاد شد. گمرکیشو هم نمیدی؟ رانت خوار فرصت طلب؟ تو که پول واردات ماشین خارجی رو داری چرا گمرکی شو نمیخوی بدی؟ حق گمرک حذفش برای شما بنگاه دارها خوبه نه برای فقرا. اگه عرضه واردات داری بسم ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
ایران شد لبنان اونجا هم همینه