سالاری:

جریمه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی محکومان تعزیرات حکومتی فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: محکومین پرونده‌های تعزیرات حکومتی استان بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جریمه نقدی شده‌اند.

غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای امسال به ۲۱۶۸۵ پرونده تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده که از این تعداد ۱۶۶۹۱ فقره در حوزه کالا و خدمات، ۳۱۴۲ فقره مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۱۵۸۲ پرونده نیز مربوط به تخلفات بهداشت دارو و درمان بوده است.

او گفت: علاوه بر جریمه نقدی، محکومیت‌هایی همچون استرداد حق شاکی، تعطیلی، نصب پارچه، ضبط کالا، درج در پرونده و ... نیز برای متخلفان اعمال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در طی این مدت به نسبت مشابه پارسال افزایش حدود ۴۰ درصدی را داشته و این درحالیست که جرایم نقدی محکومین در این مدت افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد و دلیل این موضوع نیز مصوبه سران محترم قوا مبنی بر افزایش جرایم صنفی پرونده‌های تعزیرات حکومتی بوده که برای متخلفان اعمال شده است.

سالاری در بخشی در صحبت‌های خود به عملکرد گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: طی ۴ ماهه امسال تعداد ۱۲۴۵۰ مورد گشت مشترک با همکاری سازمان صمت، اتاق‌های اصناف، شبکه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و ... برگزار شده که بیشترین توان و تمرکز در این گشت‌ها معطوف به تولید و عرضه کالا‌های اساسی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: ارتباط شهروندان با پل‌های ارتباطی ۱۲۴ و ۱۳۵ کمک شایانی به کشف و پیشگیری از وقوع تخلفات می‌کند که در این راستا از مردم عزیز تقاضا داریم گزارشات خود را به این سامانه‌ها اعلام کنند تا موارد توسط بازرسین بررسی و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل و متخلفان اعمال قانون شوند.

متهمان پرونده قاچاق پارچه نقره داغ شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با کشف مقادیر زیادی پارچه خارجی قاچاق، پرونده‌ای جهت بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

غلامرضا سالاری گفت: این محموله در یک تریلی جاساز شده و از بندر گناوه به مقصد شیراز در حال حمل بود که توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان ممسنی شناسایی و توقیف شد.

سالاری از شناسایی دو نفر در این رابطه خبر داد و گفت: در تحقیقات انجام شده توسط شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ممسنی، مشخص شد که محموله مکشوفه توسط متهمان بطور قاچاق وارد کشور شده که با احراز تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط پارچه‌های مکشوفه و جریمه ۳۶ میلیارد ریالی دو متهم پرونده صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار