در سیل دو روز گذشته ۱۰ مزرعه پرورش ماهی در اردل دچار خسارت شد

فرماندار اردل گفت: ۱۰ مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان از سیلاب آسیب دیده و مزارع کشاورزی بسیاری در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی و میانکوه به زیر آب رفته است.

آقای شکوهی با اشاره به وقوع سیلاب در برخی مناطق این شهرستان در ۲ روز اخیر و بروز خسارات متعدد به منازل مسکونی و بخش کشاورزی گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه ۷۰ خانه روستایی بر اثر سیل دچار آسیب شده است و نیاز به بازسازی دارد و تعمیرات برای ۹۰ خانه دیگر نیز باید انجام شود.

وی افزود: بررسی دقیق میزان خسارت‌های وارده در اثر سیلاب‌های روز‌های اخیر در حال انجام است، اما بر اثر ارزیابی اولیه، حدود ۱۶۰ خانه در روستای دهنونده، الیکوه، شهرک کوران آباد، نیسیاق، شکرآباد و عزت‌آباد شهرستان اردل دچار خسارت شده است.


بیشتر بخوانید


شکوهی با بیان اینکه علاوه بر خسارت به منازل مسکونی، حدود ۴۰ راس از احشام نیز در این روستا‌ها بر اثر سیلاب تلف شدند، تصریح کرد: بیشترین خسارت‌های وارده متوجه روستای دهنونده است که کار امدادرسانی به این روستا و دیگر روستا‌های سیل‌زده و همچنین بازگشایی معابر با بسیج دستگاه‌ها و نیرو‌ها در حال انجام است و شرایط برای اسکان موقت اهالی در مساجد و مناطق امن نیز فراهم شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون ۱۰ مزرعه پرورش ماهی شهرستان اردل نیز در سیلاب آسیب دیده و مزارع کشاورزی بسیاری در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی و میانکوه به زیر آب رفته است.

فرماندار اردل به مشکل پیش آمده در شبکه آب‌رسانی روستای آلیکوه در اثر سیل و از بین رفتن خطوط انتقال آب نیز اشاره کرد و یادآور شد: این مشکل در حال بررسی است و به زودی لوله‌کشی آب منطقه تعمیر و شبکه برقرار خواهد شد.

شکوهی درباره وضعیت رسیدگی به خانوار‌های عشایر این شهرستان در بارش‌های اخیر نیز افزود: با اطلاع از آب‌گرفتگی حدود ۷۰ چادر عشایری در منطقه سرتنگ دهستان دیناران با کمک نیرو‌های هلال‌احمر، نایلون و بسته‌های غذایی در کمترین زمان ممکن بین این عشایر توزیع شد و اطلاع‌رسانی برای استقرار عشایر در مناطق کم‌خطر و ایمن نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه مفقودی و یا تلفات جانی در اثر سیلاب در شهرستان گزارش نشده است، یادآور شد: با توجه به اینکه سامانه بارشی تا روز‌های میانی هفته جاری در استان فعال است از مردم خواسته می‌شود از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

فرماندار اردل با تاکید بر لزوم اجتناب از سفر‌های غیرضروری و ممنوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق تفریحی شهرستان اردل گفت: هم‌اکنون ورود به باغ رستم بهشت‌آباد، سرداب رستم‌آباد و چشمه مولای آلیکوه به عنوان مناطق حادثه‌خیز ممنوع اعلام شده است و از حضور گردشگران در این مناطق تا پایان شرایط هشدار جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار