شمار اهداکنندگان بار اولی خون در استان سمنان ۲۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: شمار اهداکنندگان بار اولی خون ، بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافت.

محسن طاهریان ابراز داشت: ۷۹۴ نفر از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال برای اولین بار به پایگاه‌های انتقال خون در نقاط مختلف استان سمنان به منظور اهدای خون مراجعه کردند.

وی ادامه داد: بهار امسال در مجموع ۹ هزار و ۲۱۳ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که هفت هزار و ۶۲۱ واحد خون و ۷۸ واحد پلاکت اهدا کردند.

وی اضافه کرد: اهدای پلاکت از طریق فرآیند آفرزیس در استان سمنان بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۱ درصد افزایش یافت.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به این که هر اهداکننده بدون نیاز به اهدای خون، در سال تا ۲۴ بار امکان اهدای پلاسما دارد یعنی هر ۲ هفته یکبار، تاکید کرد: این شرایط، امکان اهدای پلاسما برای اهداکنندگان را در دفعات بیشتر به خوبی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در تامین پلاکت به صورت آفرزیس هر نوبت اهدا در قالب این فناوری علاوه بر کیفیت بالاتر، ۶ برابر تامین پلاکت بیشتر از واحد‌های عادی خون پلاکت تامین می‌شود که شهروندان می‌توانند با این روش کمک بیشتر به مراکز درمانی و نیازمندان به پلاکت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار