بازداشت سازنده بمب در کمپین انتخاباتی آریزونای آمریکا

پلیس آمریکا مردی را بازداشت کرد که به بمب گذاری در کمپین انتخاباتی آریزونا تهدید کرده بود.

پلیس آمریکا مرد ۳۸ ساله‌ای از «ماساچوست» را بازداشت کرد که اقدام به ساختن بمب و تهدید یک کمپین انتخاباتی در آریزونا کرده بود.

به گزارش هیل، این فرد با نام «جیمز کلارک» به تهدید به بمب گذاری متهم شد که به موجب آن به ۱۰ سال زندان محکوم است. او همچنین به یک فقره ارتباط با یک تهدید بین‌دولتی و یک فقره تهدید ساختگیِ بمب گذاری متهم شده است که برای هر یک از آن‌ها ممکن است تا ۵ سال به زندان محکوم شود.

همچنین پلیس پیشینه جستجو‌های کلارک در اینترنت را در آورده است که براساس آن کلارک درباره «چگونه یک مقام انتخاباتی را بکشیم؟» و «طرح بمب گذار ماراتن بوستون» تحقیق کرده است.

گفته می‌شود او یک پیام با مضمون «باید دادستان کل استعفا دهد و گرنه بمب در وسائل شخصی او کار می‌گذاریم را هم ارسال کرده است.»

پایگاه هیل نتوانسته برای اظهار نظر به وکیل کلارک دسترسی پیدا کند.اما وزیر ایالتی آریزونا در بیانیه‌ای گفت: «مقامات انتخاباتی به طور مکرر در کشور ما تهدید می‌شوند این غیرقابل باور است و دموکراسی ما را زیرسوال می‌برد. این خشونت غیرقابل تحمل است و عادی نمی‌شود. ما از اف‌بی‌آی برای تداوم در تحقیقات در این باره قدردانی می‌کنیم.»

 پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۰، اظهارات دونالد ترامپ باعث شد تا جمعیت کثیری از هواداران او به ساختمان کنگره حمله کرده و خسارات زیادی به آن وارد کنند.

در جریان درگیری مسلحانه در اتاق‌های مجلس، یکی از شورشیان هدف گلوله پلیس قرار گرفت و بعداً بر اثر جراحات وارده درگذشت. همچنین گفته شده بعدا از ساختمان کنگره و محوطه اطراف آن ۳ بمب دست‌ساز کشف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار