لاوروف: ما از اصل «چین واحد» حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو از سیاست چین واحد در خصوص تایوان حمایت می‌کند.

به گزارش راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند پایتخت ازبکستان،   با اشاره به تحولات اخیر تنگه تایوان، اعلام کرد: «ما از سیاست چین واحد در مورد تایوان حمایت می‌کنیم. امیدواریم هیچ اقدام تحریک آمیزی در رابطه با موضوع تایوان صورت نگیرد و باعث ایجاد تنش در منطقه نشود.»

لاوروف در ادامه به بحث تبادل زندانیان روس پرداخت و گفت: روسیه در حال هماهنگ کردن تاریخ تماس با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا است و به زودی تاریخ مناسبی را پیشنهاد خواهد داد. مطمئنا شنیدن پیشنهادات بلینکن در مورد تبادل زندانیان جالب خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به دخالت و یکجانبه گرایی سازمان ناتو پرداخت و تاکید کرد که سازمان همکاری شانگهای مانند ناتو نیست و در آن چیزی مانند ناتو که آمریکا و متحدان غربی اش رویکرد خاصی را به دیگر کشور‌ها تحمیل می‌کنند، وجود ندارد.  نشست سران سازمان همکاری شانگهای توافقنامه‌ای را برای گسترش استفاده از ارز‌های ملی در تجارت متقابل تصویب خواهد کرد.

نشست امروز وزرای خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای مقدمه‌ای برای نشست سران کشور‌های عضو این سازمان که قرار است ۱۵ و ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) برگزار شود، بود. در نشست بعدی ایران  با امضای یادداشتی در مورد تعهدات این کشور در اجلاس سمرقند در سازمان همکاری شانگهای پذیرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار