بازدید عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از ایستگاه پیش آگاهی آفات انگور تاکستان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سفر به استان قزوین از ایستگاه پیش آگاهی آفات انگور تاکستان بازدید کرد.

ایستگاه پیش آگاهی آفات انگور تاکستان در مساحت پنج هکتار با تله گذاری با فرمون، آفات منطقه را ردیابی کرده و زمان دقیق مبارزه با آفات را مشخص می‌کند.

دستگاه دیتالاگر موجود در این ایستگاه که سه سال نصب شده است تحت وب دما را به صورت ساعتی ثبت می‌کند و با استفاده از این وضعیت نیاز حرارتی آفات را به دست می‌آورد.

ذبیح الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدید از ایستگاه گفت: این ایستگاه تحقیقاتی یافته‌های ارزشمندی را در اختیار باغداران و کارشناسان حوزه باغبانی قرار داده است.

وی اظهار داشت: وجود بیش از هزار رقم انگور در این ایستگاه تحثیقاتی آنرا به یک گنجینه برای بخش باغبانی کشور تبدیل کرده است.

اعظمی با بیان اینکه می‌توان با ارتقای کیفیت انگور بازار‌های بین المللی را تصاحب کرد، افزود: با توجه به خسارات سرمازدگی و خشکسالی باید روی تولید و تکثیر ارقامی که به این دو مورد مقاومت نشان دهند، بیشتر کار شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در این ایستگاه تحقیقاتی باید باقی مانده سموم در انگور و کشمش مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد تا ضمن ارتقای سلامت این محصولات در زمینه صادرات نیز گام‌های بلندتری برداشته شود.

اعظمی اظهار داشت: رفع مشکل آب در ایستگاه تحقیقاتی انگور تاکستان نیازمند تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است که در این خصوص پیگیری لازم باید انجام شود.

وی گفت: یکی از اولویت‌های ما در مجلس شورای اسلامی متقاعد کردن بیمه برای پوشش خسارت آفات است.

اعظمی اضافه کرد: در حوزه شناسایی آفات انگور اقدامات خوبی انجام شده که باید نتایج آن از استان خارج شود و دیگر نقاط کشور از آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.