سرهنگ دولتشاهی:

در هیچ محوری در خوزستان محدودیت تردد اعلام نشده است

 رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در هیچ محوری در استان محدودیت تردد اعلام نشده است.

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: در راستای هشدارهای هواشناسی مبنی بر نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند به خوزستان،  هماهنگی لازم با همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی انجام شده و نیرو‌های پلیس راه نیز در حالت آماده باش هستند.

او ادامه داد: به فرماندار اعلام کردیم هر مکانی که بارندگی آغاز و  احتمال وقوع سیل وجود داشت  و نیاز به محدودیت و انسداد بود محدودیت و انسداد‌ها با همکاری نیرو‌های پلیسراه  انجام شود.

 رئیس پلیس راه خوزستان، از رانندگان خواست که از تردد و سفر غیرضرور در محور‌های شرق و شمال شرق خوزستان خودداری کنند و اگر هم محدودیتی ایجاد شد اصرار بر انجام تردد نداشته باشند تا خدمات لازم انجام شود.

سرهنگ دولتشاهی گفت: در هیچ محوری در خوزستان محدودیت اعلام نشده، اما این آمادگی وجود دارد تا در صورت بروز حادثه با همکاری نیرو‌های هلال احمر، راهداری و نیرو‌های خدمات رسان  محدودیت‌ها انجام شوند.

اداره کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

در پی این هشدار، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اخطاریه، آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است.

 بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.