ترامپ: آمریکا به ملتی «گدا» و «به زانو درآمده» تبدیل شده است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اشاره به افزایش تورم و وضعیت اقتصادی این کشور، آمریکا را رو به افول و گدا خواند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی سیاسی در واشنگتن با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی این کشور، افزایش قیمت بنزین و تورم، ملت آمریکا را گدا و به زانو درآمده خواند.

به گزارش تایمز اسرائیل، ترامپ که اکنون برای اولین بار پس از خروج از کاخ سفید به واشنگتن سفر کرده تا در این گردهمایی صحبت کند، بار دیگر به انتقاد از سیاست‌های اقتصادی جانشین خود پرداخت و گفت: «ما ملتی رو به افول هستیم. ما ملتی در حال سقوطیم. تورم بالاترین میزان در ۴۹ سال گذشته است. قیمت بنزین به بالاترین حد در تاریخ ما رسیده است.»

او در ادامه «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی را به اجازه ورود تعداد بالای مهاجران متهم دانست و گفت: «باقی کشور‌ها بسیار شاد و خوشحال جنایتکاران خود را به مرز‌های باز ما می‌فرستند و از آنجا به آمریکا وارد می‌شوند. آمریکا اکنون مخزنی از جنایت است. ما شاهد خونریزی، جنایت و جرم به حدی هستیم که زمانی غیرقابل تصور بود. شهر‌هایی که دموکرات‌ها آن را اداره می‌کنند در زمینه قتل و جنایت رکورد‌هایی تاریخی زده‌اند.»

ترامپ همچنین افزود: «مردم آمریکا در حال حاضر مردمی گدا و به زانو درآمده‌اند. بایدن در افغانستان تسلیم شد و به روسیه هم اجازه حمله به اوکراین را داد. اگر من در قدرت بودم چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد.»  

رئیس‌جمهور پیشین در بخشی دیگر از سخنانش بار دیگر مدعی شد در انتخابات گذشته آمریکا تقلب شده و به تحقیقات جاری درباره حملات کنگره اشاره کرد و گفت: «هدف این تحقیقات آسیب به من است تا بازنگردم و به شما کمک نکنم اگر در خانه باشم و حرفی نزنم تمامی این تحقیقات متوقف می‌شوند.»

به تازگی نیز دونالد ترامپ در همین گردهمایی سیاسی در آریزونای آمریکا از سیاست جانشین خود در قبال اقتصاد آمریکا انتقاد کرد و گفت: «این سیاست‌ها می‌تواند به رکود اقتصادی در این کشور منجر شود که با رکود بزرگ در سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۹ برابری کند.»

این در حالی است که یکی از مشاوران سابق «باراک اوباما» در مصاحبه جدیدی گفته است: «اجتناب از رکود اقتصادی تقریبا غیرممکن است و احتمالا تا سال آینده رکود شروع شود گرچه احتمال شروع زودتر آن هم می‌رود.»

هفته گذشته تازه‌ترین نظرسنجی ملی «موسسه افکارسنجی سیویکس» در آمریکا نشان داد که میزان رضایتمندی از جو بایدن به ۳۰ درصد سقوط کرده که پایین‌ترین میزان ثبت شده تاکنون به شمار می‌آید.

موسسه «رییل کلییر» که نتیجه‌های چندین نظرسنجی را به طور همزمان ارزیابی می‌کند هم در این باره گزارش داد که میزان رضایتمندی از جو بایدن به ۳۸ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۵۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
امریکا هر گز وجود خارجی نداشته و ندارد و نخواهد داشت. چون 520 سال پیش 115/000/000 بومی را عده ای سگ ولگرد وحشی به قتل رسانده و ایالاتی تاسیس کرده اند. این که نشد کشور. کشور آن است که از روز اول هبوط آدم کشور تو باشد. مثل ایران. ایران امریکا را به عنوان یک کشور بما کشور نمی شناسد. ز ما چرخ گردنده پویا شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا که ملت نداره، عده ای از کشورهای دیگه با ملیت های مختلف به این سرزمین بکر پر نعمت مهاجرت کردند و مجموعه ای بنام « مردم آمریکا» شکل گرفته...در ضمن خیلی ها شون مخصوصا اولین گروه های مهاجر گدا و به زانو در آمده بودند( خلاف کار های جانی که برای فرار از مجازات از چند کشور اروپایی مخصوصا انگلیس) که رفتند اونجا و بعدی ها که رفتند تا پیشرفت کنند البته با نون زدن تو خون قربانی های جهان که حاصل جنگ و جنایت های این وحشی های مدرن مدعی...
آخرین اخبار