کلاهبرداری با انتشار آگهی جعلی اجاره منزل

با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان عامل کلاهبرداری درج آگهی جعلی ‏اجاره منزل مسکونی در سایت واسط فروشگاهی ‎شناسایی و دستگیر شد.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت:در پی مراجعه و اعلام ‏شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی در ‏یکی از سایت‌های واسط فروشگاهی که منجربه کلاهبرداری شده بود، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی با مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی اقدام به برقراری ارتباط با فرد درج کننده آگهی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام کرده و پس از توافق با او اقدام به واریز بیعانه به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال به حساب آن ‏نموده و بعد از آن متهم دیگر پاسخگو نبوده است.

سردار جعفری گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده، متهم را شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی دستگیر کردند و متهم پس از بازجویی‌های فنی اقرار کرد که خود در این ملک مستاجر است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: شهروندان فریب آگهی‌های وسوسه انگیز فضای مجازی را نخورند و با توجه به فعالیت کلاهبرداران در سایت‌های واسط آگهی، قبل از رویت کالای سفارشی یا بازدید از منزل مسکونی مطابق با مندرجات آگهی، به هیچ عنوان اقدام به واریز بیعانه نکنند.

سردار جعفری گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هر چه سریع‌تر تماس بگیرند.

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.