ادامه بارش باران و جاری شدن سیلاب در جنوب و شرق فارس/تخریب منزل در گراش/ مدارس فسا آماده اسکان اضطراری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از راه‌های استان مسدود نیست گفت: امروز شدت بارندگی بیشتر خواهد شد.

با اعلام سازمان هواشناسی کشور درباره ورود یک سامانه بارشی پر قدرت به جنوب کشور، این سامانه عصر دیروز سه شنبه چهارم مرداد از جنوب وارد استان استان فارس شد.

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بارندگی سبب آبگرفتگی معابر و طغیان برخی از رودخانه‌های فصلی شد، اما هیچ خسارت جانی تاکنون رخ نداده است.

او با تاکید بر اینکه هیچ یک از راه‌های استان مسدود نیست گفت: امروز شدت بارندگی بیشتر خواهد شد و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، گراش، لارستان، لامرد و مهر با این پدیده مواجه خواهند بود.

عبداللهی ضمن تاکید بر آماده‌باش همه نیرو‌ها برای مقابله با بحران به تخلیه خانه‌ها در برخی از نقاط شهرستان داراب اشاره کرد و گفت: این امر برای ایمنی بیشتر بوده است.

بارندگی از شهر‌های لار و گراش آغاز شد به طوری که در لارستان ۳۵ میلی متر و در گراش ۱۶ میلی متر باران بارید.

باران در لارستان با آب گرفتگی معابر همراه بود و باد و طوفان ۵۰ اصله درخت را شکست و ۵ پایه درخت را دچار آسیب کرد.

در این شهر یک منزل در بافت فرسوده را که کاملا آب گرفته بود با کمک نیرو‌های امدادی تخلیه شد.

 بر اساس اعلام ستاد بحران شهرستان لارستان از ساکنان بافت فرسوده شهر لار خواسته شد که امروز منازل خود را ترک کنند و در مکان‌هایی که پیش بینی شده است، اسکان پیدا کنند.

در گراش هم آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر برای مدت چند ساعت رفت و آمد در این شهر را مختل کرد. راه ارتباطی روستا‌های محمدآباد هم قطع شد که با فروکش کردن آب‌های سطحی این راه باز شد.

همچنین یک منزل قدیمی در بافت فرسوده گراش کاملا تخریب شد، اما آسیب جانی به کسی وارد نشد.

در داراب در شرق استان فارس نیز عصر دیروز بارندگی آغاز شد و در بخش‌های رستاق ۴۹ میلی متر و شهر فدامی ۳۵ میلی متر باران بارید.

در شهر داراب، بارندگی به صورت پراکنده سبب شد که با دستور ستاد بحران این شهرستان ۶ منزل فرسوده تخلیه کامل شود.

روستای کوه سفید هم که قبلا دچار فرونشست شده بود کاملا تخلیه شد و ساکنان این روستا در جای مناسب اسکان داده شدند.

بارندگی‌ها از امروز در جنوب و شرق استان فارس ادامه خواهد داشت و پیش بینی شده است که شدت بارش‌ها از عصر امروز باشد.

این سامانه موسمی از اواخر امروز مرکز، غرب و شمال غرب استان فارس را هم در بر خواهد گرفت.

ممنوعیت ورود گردشگران به مناطق گردشگری بیضا

اژدر فرماندار شهرستان بیضا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از امروز پنجم مرداد تا پایان بارندگی‌های سیل آسا، تمام بوستان و تفرجگاه‌های سطح شهر بیضا و روستا‌های این شهرستان تعطیل است.

در این اطلاعیه از مسافران و گردشگران درخواست شده از مسافرت به این مکان ها خودداری کنند.


بیشتر بخوانید:


اعلام آماده باش برای جلوگیری از حوادث سیل در خرمبید

مدیر بحران شهرستان خرمبید گفت: دستگاه‌های متولی در وضعیت آماده باش قرار گرفته است تا از حوادث سیل در این شهرستان جلوگیری شود.

فرماندار و رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان خرمبید اعلام کرد: دستگاه‌های متولی از امشب تا پایان روز پنج شنبه در این شهرستان در وضعیت آماده باش قرار گرفته اند تا از حوادث سیل جلوگیری شود.

مسعود هادی‌پور گفت: با توجه به این که فردا پنج شنبه وضعیت جوی خرم‌بید، وضعیت قرمز اعلام شده است، حضور همه مدیران در شهرستان الزامی است.

۱۷ مدرسه در  فسا آماده اسکان اضطراری

مدیر آموزش و پرورش فسا گفت: در پی پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارندگی شدید و سیل در فسا، تعداد ۱۷ مدرسه این شهرستان آماده اسکان اضطراری شده است.

سید حسین موسوی گفت: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان فسا مبنی بر آماده‌سازی مکان‌هایی برای اسکان موقت شهروندان در صورت نیاز، تعداد ۱۷ مدرسه مختلف در این راستا انتخاب و به فرمانداری معرفی شده است.

او گفت: مدارس منتخب آمادگی اولیه برای پذیرش و اسکان افراد را دارند و در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان مهیا هستند.

مدیر آموزش و پرورش فسا گفت: اگر به دلیل تغییرات جوی شرایطی پیش آید که عده‌ای سرپناه امن خود را از دست دهند، به صورت موقت و رایگان می‌توانند در این مدارس مستقر شوند.

او گفت: افرادی که بر اثر این شرایط در مدارس ساکن می‌شوند تا زمانی که امکان فراهم آمدن محیطی مناسب برای آنان ایجاد شود می‌توانند در آنجا بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.