کاهش بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر

شهردار قزوین از کاهش ۴٠٠ میلیارد تومانی بدهی شهرداری به بانک شهر خبرداد.

مهدی صباغی شهردار قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مالی شهرداری قزوین بدهی کلان بانکی بود که اقساط و سود مرکب پرداختی ماهانه بخش عمده‌ای از درآمد‌های شهر را می‌بلعید.

صباغی افزود: از آغاز فعالیت در دوره‌ی جدید تمرکز مجموعه مدیریت شهری بر حل و فصل این مشکل و تسویه بدهی بود و مذاکرات فراوانی نیز با مجموعه‌های مختلف از جمله مدیریت بانک شهر صورت گرفت.

شهردار قزوین عنوان کرد: بدهی کلان به بانک شهر در ابتدا حدود ۹٠٠ میلیارد تومان بود که با پیدا کردن راهکار‌های گوناگون توسط متخصصان مالی و اقتصادی شهرداری و با کمک برخی دستگاه‌های نظارتی، این بدهی با توجه به موضوعات قانونی و پرداخت‌های هنگفت سال‌های گذشته تعدیل شده و به ۵٠٠ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

صباغی گفت: با نتیجه بخش بودن نزدیک به ۸ ماه رایزنی و مذاکرات فشرده با مسئولان بانک و دیگر مسئولان مربوطه، باقیمانده بدهی تعدیل شده‌ی بانکی نیز به زودی به صورت یکجا پرداخت شده و شهر قزوین از این دین مالی سنگین رهایی خواهد یافت.

شهردار قزوین ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد کلیه موانع و مشکلات در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی شهر قزوین را رفع کرده و شهر را در مسیر ترقی و تامین شرایط لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار