تیراندازی ماموران «حافظ صلح» سازمان ملل به معترضین کنگو

در دومین روز تظاهرات علیه ماموریت سازمان ملل در کنگو، حداقل ۵ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

سخنگوی دولت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد که در دومین روز از تظاهرات خشونت‌آمیز ضد سازمان ملل در شرق این کشور، حداقل پنج نفر کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شده اند.

خبرنگار رویترز می‌گوید نیرو‌های «حافظ صلح سازمان ملل» در حالی که معترضان سنگ پرتاب می‌کردند و ساختمان‌های سازمان ملل را به آتش می‌کشیدند، به سمت جمعیت گاز اشک‌آور و گلوله‌های واقعی شلیک کرده اند که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.

افسا پالوکو، یک فعال محلی در محل حادثه به رویترز گفته که نیرو‌های امنیتی مداخله کرده و به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو نفر دیگر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

خبرنگار دیگری می‌گوید برخی تظاهرکنندگان به خانه‌های کارکنان سازمان ملل یورش بردند؛ این خانه‌ها از پیش تخلیه شده بود.

پاتریک مویایا، سخنگوی دولت در توییتی بدون اشاره به اینکه چه کسی مسئول این حمله است، گفت: «حداقل ۵ کشته و ۵۰ زخمی شده اند».

تظاهرات روز دوشنبه آغاز شد، زمانی که صد‌ها نفر خواستار پایان ماموریت سازمان ملل در کنگو شدند. تظاهرات در ابتدا مسالمت آمیز برگزار شد؛ اما کم کم به خشونت کشیده شد. در پی بروز خشونت، مقامات محلی خواستار آرامش شده‌اند.

گفتنی است سازمان ملل از سال ۲۰۱۰ ماموریتی تحت نام «مونوسکو» را در کنگو آغاز کرده و علت آن را ایجاد ثبات در این کشور عنوان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار