اشتغالزایی بنیاد برکت در هویزه با اعطای ۳۰۰ فقره تسهیلات

سرپرست فرمانداری هویزه گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ه) خوزستان متعهد به پرداخت ۳۰۰ فقره تسهیلات برای ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی و برند سازی محصولات در حوزه گردشگری این شهرستان شده است.

 ایاد مطوری در نشست کارگروه اشتغال  هویزه گفت:  ۶ روستا برای اجرای این طرح در نظر گرفته خواهد شد که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خوزستان متعهد شده که در این بخش‌ها آموزش رایگان به متقاضیان ارایه کند.

به گفته او، مهمترین عامل ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، فراگیری مهارت‌ها است.

سرپرست فرمانداری هویزه  ادامه داد: از برنامه‌هایی که به توسعه اشتغال و تقویت پایه‌های اقتصادی و پویایی روستا‌های این شهرستان کمک کند حمایت می‌کنیم و خوشبختانه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه اشتغالزایی به خوبی ورود کرده است.

آقای مطوری گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح مشاغل خانگی و اشتغالزایی بنیاد برکت در سطح روستا‌های هدف شهرستان هویزه با همکاری دستگاه‌های اجرایی اجرا خواهد شد.

سرپرست فرماندار هویزه می‌گوید: طرح «شمسا» نیز از سوی بنیاد برکت ارایه شده که بر اساس آن هر نهاد و شرکتی که در قالب مسوولیت اجتماعی در شهرستان هزینه کند بنیاد برکت پنج برابر میزان تعهد شرکت‌ها آمادگی مشارکت دارد که این طرح فرصتی برای پیشرفت و رفع بیکاری است.

او ادامه داد: به عنوان مثال شهر رُفیِّع صنایع دستی بوریا بافی را دارد که بنیاد برکت آمادگی مشارکت ۴۹ درصدی در طرح‌های بزرگ اشتغال با مشارکت سرمایه گذاران را دارد. همچنین مدل توسعه شهر رفیع از سوی شهرداری ارایه شود تا امکانات و فرصت‌های سرمایه گذاری در ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی صنعتی در این شهر فراهم شود.

ایاد مطوری گفت: همچنین طرح مشارکتی در توسعه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای باتوجه به خشکسالی و کمبود آب کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ارایه شده است که در این طرح سهم جهاد کشاورزی در تامین نقدینگی ۸۰ درصد و سهم کشاورز ۲۰ درصد است و کشاورز برای تامین سهم خود می‌تواند از بنیاد برکت تسهیلات دریافت کند. این طرح در سه روستای شهرستای هویزه اجرا می‌شود.

شهرستان مرزی هویزه با بیش از ۱۹ هزار نفر جمعیت در غرب خوزستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.