لاوروف: قصد ما سرنگون کردن زلنسکی و دولت اوست

وزیر امور خارجه روسیه در سفری که به قاهره داشت تاکید کرد روسیه قصد دارد زلنسکی و دولتش را سرنگون کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با حضور در نشست اتحادیه عرب در قاهره در سخنانی تاکید کرد هدف اصلی مسکو سرنگون کردن «لودیمیر زلنسکی» و دولت او در اوکراین است.

براساس گزارش سی بی سی نیوز، لاوروف در ادامه گفت: هدف روسیه کمک به مردم اوکراین برای خلاص شدن از شر رژیمی است که کاملاً ضد مردمی و ضد تاریخ است. مردم روسیه و اوکراین به زندگی مشترک خود ادامه خواهند داد، ما قطعا به مردم اوکراین کمک خواهیم کرد تا از شر رژیمی که کاملا ضد مردمی و ضد تاریخ است، خلاص شوند.»

روز گذشته نیز وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خطاب به اعضای اتحادیه عرب اعلام کرد نمی‌توان به ناتو اجازه داد هرکاری که می‌خواهد بکند و تسلط پیدا کند همچینن از موضع متعادل، منصفانه و مسئولانه اتحادیه عرب در قبال تحولات اوکراین قدردانی می‌کنیم.

او کمی پیشتر نیز تاکید کرده بود اهداف نظامی روسیه در اوکراین منحصرا به شرق کشور محدود نخواهد شد بلکه «سرزمین‌های دیگری» را نیز دربر خواهد گرفت و احتمال دارد گسترش یابد. دیگر (اهداف روسیه) فقط جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک نیستند، مناطق خرسون و زاپروژیا (در جنوب) و مجموعه‌ای از سزمین‌های دیگر نیز از اهداف روسیه هستند و این روند به طور مداوم ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
الجنه تحت ضلال السیوف. بهشت زیر سایه شمشیرهاست.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
پس این جنگ 5-6 سال طول میکشه خدا بدادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
پایگاه نظامی پشتیبان تسلیحات آمریکایی در اوکراین منهدم شد
آخرین اخبار