هشدار لاپید درباره تعطیلی دفتر مهاجرتی رژیم صهیونیستی در مسکو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزارت خارجه این رژیم خواست اقداماتی علیه تعطیلی دفتر مهاجرتی این رژیم در مسکو اتخاذ کند.

«یائیر لاپید» در هشداری به وزارت خارجه این رژیم خواست نسبت به اقدام احتمالی روسیه برای بستن دفتر مهاجرتی رژیم صهیونیستی در مسکو آگاه بوده و اقداماتی را اتخاذ کنند.

اسرائیل هیوم در گزارشی نوشت: دفتر مهاجرتی رژیم صهیونیستی در مسکو یک سازمان غیرانتفاعی است که مسئولیت مهاجران به روسیه را برعهده دارد.

روسیه اکنون قصد دارد این دفتر را تعطیل کند، گرچه مسکو دلیل این اقدام احتمالی را عنوان نکرده، اما اغلب مقامات بر این باورند که حمله روسیه به اوکراین و مداخلات رژیم صهیونیستی در این باره عامل این اقدام خواهد بود.

مقامات رژیم اشغالگر در نشستی که روز شنبه دراین باره برگزار کردند درباره تغییر رویکرد خود در قبال اوکراین بحث کردند تا از این اقدام مسکو جلوگیری کنند.

یک منبع سیاسی به اسرائیل هیوم گفت :هیئت اسرائیلی که عازم روسیه بود و امروز (دوشنبه) وارد مسکو شد تا مقامات روسیه را متقاعد کند که اقدامات خود علیه این سازمان را متوقف کنند، طبق برنامه از پیش تعیین شده خود از روسیه خارج نشد، زیرا روادید آنها را مسکو هنوز تایید نکرده است.

یائیر لاپید که در حال حاضر علاوه بر نخست‌وزیری، مقامِ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را هم بر عهده دارد، باید یک سری اقدامات را در قبال تعطیلی احتمالی این نهاد مهاجرتی ارزیابی کرده و در روز‌های آتی اتخاذ کند.

برخی معتقدند که انتظار می‌رود که رژیم صهیونیستی رویکردی برای اقدام و احتیاط اتخاذ کند، زیرا روسیه توانایی محدود کردن آزادی عملِ ارتش این رژیم در سوریه را دارد و حتی برخی نگران هستند که مسکو موشک‌های پیشرفته‌ای را در اختیار ایران قرار دهد.

 سفیر سابق در روسیه و اوکراین هم به این نشریه گفت: «اسرائیل راه‌های بسیاری برای فشار وارد کردن بر روسیه دارد. اسرائیل می‌تواند موضع بی‌طرفانه خود را در جنگ در اوکراین تغییر دهد، همچنین می‌تواند به تحریم‌های غرب علیه روسیه بپیوندد.»

این مقام صهیونیست که تصور می‌کند احتمال تعطیلی دفتر مهاجرتی در مسکو پایین باشد، مدعی است: «اسرائیل نباید به دلیل ترس از آزادی عمل نظامی خود در سوریه محدود شود، زیرا روسیه به دنبال تغییر وضعیت موجود در این زمینه نیست. مجموعه پیچیده سیاسی و نظامی که روس‌ها در آن قرار دارند به اسرائیل این امکان را می‌دهد آزادانه‌تر بر مسکو فشار بیاورد.»

روز گذشته «آوی گیل» مدیر کل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و کارشناس و تحلیل‌گر در موسسه سیاست عمومی یهود، درباره پیامد‌های خطرناک ضعف این رژیم هشدار داد و تاکید کرد این امر می‌تواند به عقوبتی کشنده و مرگبار برای آینده رژیم اشغالگر منجر شود.

از طرفی کارشناسان در نشریه‌های مختلف بار‌ها تاکید کرده‌اند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نگرانی و هراس خود را از سلاح پهپادی ایران پنهان نمی‌کنند و به نظر بسیاری از ناظران، این سلاح به کابوس واشنگتن و تل آویو تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار