مروان حماده:

مقاومت مسلحانه تنها گزینه برای احقاق حق ملت فلسطین است

سخنگوی جنبش حماس در امور قدس اشغالی در واکنش به درگیری‌های نابلس، مقاومت را تنها گزینه احقاق حق ملت فلسطین عنوان کرد.

«مروان حماده» سخنگوی جنبش حماس در امور قدس اشغالی درباره عملیات سحرگاه یکشنبه در بخش قدیمی نابلس در کرانه باختری که به شهادت دو جوان فلسطینی منجر شد، گفت: گزینه مقاومت تنها گزینه ریشه دار در میان ملت فلسطین است. ایده و تفکر مقابله مسلحانه با رژیم اشغالگر در کرانه باختری، اصیل و ریشه دار است. مقاومت قهرمان، عظیم و مبارک در غزه از آگاهی و هوشیاری ملت فلسطین سرچشمه گرفته است و مقاومت در کرانه باختری اعم از نابلس، جنین و طولکرم هم به همین ترتیب. این ایده و تفکر که سلاح مقاومت تنها ابزار برای احقاق حق ملت فلسطین و قطع دست متجاوزان است، در این شهر‌ها که عموما در مقام گردان‌های نظامی ظاهر شده اند، اصیل و ریشه دار است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سخنگوی حماس گفت: ممکن است مقاومت در کرانه باختری در مراحلی شاهد کاهش انجام عملیات یا شمار رزمندگان بوده باشد، ولی از سطح آمادگی برای اجرای عملیات و تقابل با رژیم اشغالگر کاسته نشده است. بهترین شاهد این مسئله، آمار‌های سالیانه رژیم اشغالگر است که مدعی خنثی کردن صد‌ها عملیات در سرزمین‌های اشغالی می‌شود.
اوادامه داد: تجربه ثابت کرده است که ادعای حمایت بین المللی یا توافقاتی که بر اساس سلاح بنا نشده باشد، حق را به ملت فلسطین باز نمی‌گرداند.

این عضو ارشد حماس تأکید کرد: سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه فقط نتایج واحدی پی داشت که سیاست ثابت آمریکا است. این سیاست فقط در جانبداری از رژیم اشغالگر خلاصه نشده است، بلکه قرار گرفتن واشنگتن در یک صف با این رژیم و ایستادن آن در کنار همه منافع این دشمن اشغالگر است. مقامات واشنگتن و تل آویو با صدور بیانیه‌ای خیالی در قدس تأکید کردند امنیت رژیم اشگر بخشی از امنیت ملی آمریکا است. من معتقدم در جامعه جهانی کسی نمی‌تواند با تمایلات آمریکا مخالفت کند و گزینه‌ای را در حمایت از ملت فلسطین ارائه کند. از این رو تنها گزینه، پایبندی به مقاومت در انواع و اشکال آن است.

به گفته سخنگوی حماس، در جنین، طولکرم و نابلس شاهد شکل گیری هسته‌های مقاومت متشکل از فرزندان هر شهر هستیم و به اذن خداوند این اوضاع به همه شهر‌های کرانه باختری امتداد خواهد یافت و این یعنی، سلاح مقاومت این ملت را متحد می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار