اردن: همه کشور‌های عربی خواهان روابط با ایران هستند

پادشاه اردن اعلام کرد که همه کشور‌های عربی از جمله اردن مشتاقانه منتظر روابط خوب با تهران هستند.

ملک عبدالله در مصاحبه با روزنامه «الرای اردن»  با اشاره به روابط با ایران، اعلام کرد: «ما خواهان تنش در منطقه نیستیم، اردن و همه کشور‌های عربی خواستار روابط خوب با ایران بر اساس احترام متقابل، حسن همجواری و احترام به حاکمیت کشور‌ها هستند. ما معتقدیم که گفتگو راه حلی برای حل اختلافات است.»

پادشاه اردن در ادامه نشست جده را نشان‌دهنده اولویت و محوریت آرمان فلسطین و هماهنگی بین کشور‌های عربی توصیف و ابراز امیدواری کرد که نتایج این اجلاس به تبلور چشم‌اندازی جدید برای منطقه، مبتنی بر یکپارچگی اقتصادی و رسیدن به راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران‌های منطقه منجر شود.

ملک عبدالله درباره مسئله فلسطین گفت: « فلسطین  کلید صلح و ثبات همه جانبه در منطقه است. مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی قدس اشغالی وظیفه ماست و از آن کوتاه نخواهیم آمد.»

او در انتها بحران سوریه را دارای پیامد‌های بسیار فاجعه بار توصیف کرد و برون رفت از آن را منوط به دستیابی یک راه حل سیاسی جامع دانست. راه حلی که به رنج مردم سوریه پایان دهد و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه آوارگان فراهم کند و امنیت و ثبات را به سوریه باز گرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
هرگز کمک‌های و حمایت های اردن جنایتکار به رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را فراموش نمی‌کنیم‌
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اردن جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت سازمان های بین المللی از گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
۲۳:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست بنیامین نتانیاهو، سردار سلیمانی را در تاریخ 13 دی ماه سال 1398درفرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
ترامپ به همراه نتانیاهو، پنتاگون و پامپئو به علت جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در فرودگاه بین المللی بغداد باید دادگاه کفیری بین المللی مخاکمه شود.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا از برجام خارج شد
ترامپ آمریکا را از برجام خارج کرد و تحریم‌های ایران را باز می‌گرداند
خروج از برجام نقض قانون و منشور سازمان ملل است.
آمریکا با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
آمریکا باید برای ورود دوباره به برجام بلیط بگیرد.
خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، نقض قوانین است.
آمریکا با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
استقبال ریاض از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام/ برای سعودی ها جنایتکار در منطقه گران تمام می شود.
هشت سال است که عربستان جنایتکار شماره یک نوکر دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت انگلیس نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت فرانسه نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت آلمان نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت امارات نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت بحرین نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت سودان نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت پاکستان نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر کمک های ایران نبود رژصهیونیستی مانند فلسطین سوریه را اشغال می کرد.

اگرکمک های ایران نبود عربستان سعودی مانند یمن عراق را اشغال می کرد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
کشورهای غربی جنایتکار از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار با همدستی تروریسم، القاعده، اسرائیل و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند. اعتراف خبرگزاری فرانسه: کشورهای غربی در تلاش برای محکومیت ایران در نشست آژانس هستند، شرم آور و تاسف باراست.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
عربستان سعودی و امارات از ششم فروردین ماه سال 1394 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در یمن جنایت می کنند، آدم می کشند، مردم مظلوم را قتل عام می کنند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند، ریاض جنایتکار دنبال متهم و محکوم کردن ایران است شرم آور است.
و دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هم هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، و سکوت اختیار کرده اند؟
مدعیان دروغین حقوق بشر و تروریست های داعش برای ما یکی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق
ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی بیانیه‌ای رسما اعتراف کرد که از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش دیروز با صدور بیانیه‌ای، رسما اعتراف کرد که جنگنده‌ها و نظامیان این ائتلاف از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده‌اند. هر چند بر اساس گزارش منابع عراقی و سوری، شمار غیر نظامیانی که قربانی حملات ائتلاف شده‌اند، بسیار بیشتر از تعداد ذکر شده است، ولی این آمار که رقم بالایی است، را خود ائتلاف مذکور رسما منتشر کرده است.
«دوناتلا رویرا» یکی از مشاوران ارشد سازمان عفو بین‌الملل، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا را به دلیل انکار تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه، مورد انتقاد قرار داد. جنگنده‌های آمریکایی بیشتر از همه ، در شهرهای «موصل» عراق و «رقه » سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
در پاسخ به پادشاه اردن جنایتکار دست نشانده رژیم کودک آدم کش صهیونیستی جنایتکار در منطقه
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ترکیه جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه کشورهای عربی جنایتکار نزدیک به 23 هزار بار، حاکمیت عراق را نقض کرده است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
در پاسخ به پادشاه اردن جنایتکار دست نشانده رژیم کودک آدم کش سعودی جنایتکار در منطقه
هشت سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
امیدواریم پادشاه اردن جنایتکار رفتارش را تغییر دهد
اردن جنایتکار از سال 2011 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکار از داعش در سوریه و عراق حمایت می کند.
آمریکا داعش را از طریق اردن وارد سوریه و عراق می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
گرچه معلوم نیست چقدر صداقت داره اما اگه اینطور باشه ، باید منتظر یه حادثه از جانب صهیونیست ها باشه...آخه این بیچاره ها اینقدر وابسته اند که نمیتونند واقعیت ها رو بگن و بر اساس منافع ملی کشور خودشون اقدام کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اگه راست میگین ویزا بدین
آخرین اخبار