آمریکا با گرمای طاقت فرسا مواجه است

ده‌ها میلیون آمریکایی با موج گرمای طاقت فرسا مواجهند و در مرکز و شمال شرقی آمریکا چندین رکورد دمای هوا شکسته می‌شود.

گزارش هواشناسی «اداره جنگلداری و محافظت در برابر آتش کالیفرنیا» از ادامه داشتن آتش سوزی در جنگل‌های بلوط در منطقه ماریپوزا در نزدیکی پارک ملی یوسیمیتی و درختان غول پیکر این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آتش سوزی پیش از این بیش از ۲۵۰۰ هکتار از این جنگل‌ها را فراگرفت و سبب از بین رفتن ۱۰ ملک شد و تخریب پنج خانه دیگر شد.

این منبع اعلام کرد در حالی که آتش با شدت رو به گسترش است و تقریبا ۴۰۰ آتش نشان برای مهار آن تلاش می‌کنند، این آتش سوزی هنوز تا روز شنبه مهار نشده است. جاده‌های بسیاری بسته شدند و به مناطق بسیاری دستور تخلیه داده شد.

شاهدان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از گردبادی از دود غلیظی که از آتش سوزی جنگل‌ها در آسمان ایجاد شده است خبر دادند. این پدیده خطرناک آتش سوزی را تشدید می‌کند.

این آتش سوزی یکی از پیامد‌های موج گرمای شدیدی است که در این تعطیلات آخر هفته منطقه بین کالیفرنیا و غرب اورگن و به شکل گسترده‌ای مرکز و شمال شرقی این منطقه را فرا گرفت.

در بوستون، شهردار این منطقه به علت گرما «وضع فوق العاده» اعلام کرد. دمای هوا احتمالا در روز یکشنبه به ۳۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این هفته بار دیگر بر «خطر آشکار و فوری» که تغییرات آب و هوایی دارد تأکید کرد و آن را تهدیدی موجود برای ملت آمریکا و جهان دانست.

۶۰ نماینده مجلس آمریکا نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اعلام وضع اضطرار ملی آب و هوایی در پی افزایش دمای هوا و موج آتش سوزی‌ها در این کشور شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار