با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟

کلید رفتار با شوهر وابسته به خانواده همدلی و مکالمه آرام است، ابتدا باید بفهمید ریشه وابستگی کجاست و سپس به همسرتان کمک کنید.

 فکر می‌کنید همسرتان بیش از حد به خانواده اول خود وابسته است؟ عاقلانه است که مردی را برای زندگی انتخاب کنید که رابطه خوبی با والدین خود داشته باشد، اما در عین حال باید با کسی وارد زندگی مشترک شوید که بتواند به راحتی به استقلال دست‌یابد. همسر شما باید بدون احساس گناه نسبت به والدین یا تصور اینکه در حال قربانی کردن رابطه‌اش با والدین خود است، مستقل بودن را در کنار شما تمرین و تجربه کند. اما اگر اینطور نبود چه؟ رفتار با شوهر وابسته به خانواده چگونه باید باشد؟ در ادامه این گزارش به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

ایجاد تعادل میان نزدیکی و حفظ یک فاصله منطقی در روابط میان پدر و مادر و فرزندان بالغ، چالش برانگیز است. در شرایطی که شوهر بیش از اندازه به خانواده اول خود وابسته است، تحت هیچ شرایطی نباید او را در موقعیتی قرار دهید که مجبور به انتخاب میان شما و مادر و پدرش باشد. زیرا در اینصورت انتخاب هر کدام از شما به معنای رها کردن دیگری خواهد بود و اینگونه او هرگز نخواهد توانست این روابط را مدیریت کند. اولین و مهمترین قدم در رفتار با شوهر وابسته به خانواده صحبت کردن با او است، اما مواظب نحوه بیان خود باشید. هرگز این موضوع را با نگرش انتقادی مطرح نکنید، این اقدام تنها باعث می‌شود او حالت دفاعی بیشتری بگیرد که منجر به ایجاد حس بیگانگی در شما خواهد شد. بیگانگی اولین خانه افسرده شدن است. در عوض، به همسر خود بگویید که به او علاقه‌مند هستید و نیاز دارید بیشتر توجه و حمایت او را داشته باشید. برای همسرتان شرح دهید زمانی‌که نحوه رفتار او را با خانواده‌اش می‌بینید بیشتر به یاد نیاز‌های خودتان می‌افتید. همچنین از او سوال کنید که آیا او نیز به توجه بیشتری از سوی شما نیاز دارد؟


بیشتربخوانید


البته گاهی تمام این مشکل مربوط به همسرتان نیست و بخشی از این مساله ممکن است به خاطر حساسیت بیش از اندازه شما باشد. به بیان دیگر حسادت نسبت به توجه همسرتان به هر فرد دیگری جز شما، این تصور را به وجود می‌آورد که شوهرتان به خانواده‌اش وابسته است. چنین حسادتی از احساس ضعف نسبت به خود ناشی می‌شود، این احساس باعث می‌شود که با توجه شوهرتان به شخص دیگری غیر از شما احساس طرد شدن داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که علاوه بر توجهی که از سوی شوهرتان دریافت می‌کنید، به روش‌های دیگری نیز این نیاز به توجه را ارضا نمایید. برای مثال به اندازه کافی برای خود و علاقه‌مندی‌های خودتان وقت صرف کنید تا کمتر نیاز به توجه ویژه همسرتان یا سایر افراد مهم در زندگی‌تان را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که گاهی علت وابستگی شوهر به خانواده احساساتی مانند حس گناه است، بنابراین همواره باید مسائل را با مهربانی و احساس همدلی بیان کنید و سعی در حل ریشه‌ای مشکل داشته باشید.

نکات مهم در رفتار با شوهر وابسته

گاهی وابستگی شوهران به خانواده بیش از حد نیست و مرد تنها از والدین حمایت فکری و عاطفی دریافت می‌کند و در عوض از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درصورتی که این وابستگی بیش از حد باشد و باعث دخالت پدر و مادر او در زندگی مشترک شما شود، لازم است قدم‌های اساسی‌تری برداشته شود. هنگامی که برای حل این مشکل اقدام می‌کنید باید نکاتی را رعایت کنید، از مهمترین نکات در رفتار با شوهر وابسته به خانواده می‌توان اشاره کرد به:

۱. به همسر خود بگویید که دخالت‌های خانواده‌اش استقلال شما را خدشه‌دار می‌کنند. با او آرام صحبت کنید و از او بخواهید به شما کمک کند تا این مشکل را برطرف کنید.

۲. خشم‌ها و قضاوت‌های گذشته را به میان نکشید. تنها کافی است که به مثال‌های عینی از مشکلات پیش آمده در اثر دخالت‌های آنان در زندگی‌تان اشاره کنید.

۳. توجه کنید که در رفتار با شوهر وابسته به خانواده باید دلسوزانه و با مهربانی عمل کنید. از رفتار سرزنش‌گر و انتقادی بپرهیزید، زیرا می‌تواند شرایط را بدتر کند. جملات خود را به صورت خبری و با آرامش بیان کنید.

۴. هرگز سرزنش نکنید. همسر شما ممکن است به دلایلی مثل احساس گناه یا عدم توانایی در تصمیم‌گیری دچار چنین مشکلاتی شده باشد، بنابراین به او کمک کنید.

۵. محیط زندگی خود را تغییر دهید. گاهی ممکن است به دلیل کوتاه بودن محل زندگی شما با والدین همسرتان، جدایی عاطفی و روانی او از خانواده‌اش دشوارتر شود؛ بنابراین اگر با خانواده همسرتان زندگی می‌کنید یا در نزدیکی آن‌ها هستید، شاید بهتر باشد کمی فاصله ایجاد کنید و با نقل مکان استقلال بیشتری را تجربه کنید.

رفتار با شوهر وابسته به خانواده، رابطه مادر با پسر

وابستگی شوهر به خانواده یا خانواده‌اش به او، به دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. عدم توانایی همسرتان در کنترل یک زندگی مستقل، یا حتی تک فرزند بودن می‌توانند از عوامل این وابستگی‌ها باشند. گاهی چنین شرایطی با مرگ پدر یا مادر همسر شما تشدید می‌شوند. در همه مراحل توجه کنید که با همدلی و مهربانی در کنار همسرتان حضور داشته باشید و از او بخواهید در کنار شما برای تغییر قدم بردارد. در صورتی لزوم زوج درمانی را نیز مد نظر داشته باشید. فراموش نکنید تجربیات خود را در زمینه رفتار با شوهر وابسته به خانواده با ما و سایر همراهان ستاره ئر بخش ارسال نظر به اشتراک بگذارید تا راهگشای دیگران باشد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۰۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درمردهااحتمالش کمه ولی هرکس وابستگی به هرچیزی داشته باشه بایدباهاش بشدت برخوردکرد
ولی بیشترخانمادچاروابستگی به همه چیزهستندچه پدرمادروچه مال دنیاوفرزند
که وابستگی زیادبه هرچیزی باعث زیان دنیاوآخرت خواهدشدان شالله ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
شوهرمن همیشه پدرومادرش رابه من که همسرشم ترجیح میدادوخواسته های اونارابه من ترجیح می دادودرالویت میزاشت یعنی طوری که اگه قراربودبرامن نون بخره مادرش زنگ میزدمیگفت بیامیوه برام بخرنون راول می کرداول میرفت برااون میوه که کمترضروریه میخریدومادرش خیلی ازبدیه زنان براش میگفت طوری که به من هم ذهنیت خوبی نداشت حتی جلوخودم یادش می دادکه حق من راضایع کنه بع ازچندین سال بلخره خداراشکرماهیت خودش رانشون دادوباتبعیضی که بین بچه هاش گذاشت باعث شدکه شوهرم متوجه رفتارنادرستش بشه الان بعدازاین قضیه که مادرش دستش براش روشده نه تنهادیگه من الویت دومش نیستم بلکه فهمیده که این منم که توزندگی هواشودارم ومادرش هم دیگه چون ارتباطی باهاش نداره وبدآموزی نداره کلی شوهرم رفتارش فرق کرده خداراشکرمتوجه رفتارنادرست مادرش شده
تمام چززهایی که مادرش علیه من یادش میدادالان شوهرم داره روخودش پیاده میکنه واینگونه خدامکرش رابه خودش برگردوندالان حتی من به شوهرم میگم ببخشش نمی بخشه البته این اخلاقوخودمادرش بهش یادداده بودوموقع اختلاف من وشوهرم اصلاقدمی درجهت صلح وآشتی مابرنمی داشت حتی برعکس آتشبیارمعرکه هم بودالان هم نتیجه رفتارش راداره می بینه ومکروومکروالله والله خیرالماکرین
اینوگفتم اوناکه مث من ازمادرشوهرتوزندگی ضربه میخورن امیدوارباشن وبه رفتارنادرست مادرشوهردررابطه باشوهرتون یاتبعیض هاحواستون باشه وگوشزدکنیدطوری که متوجه اشتباهش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
باید یه پس گردنی چرب به همچین شوهری زد!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خاک عالم بر همچین مردی
بنظر من زن و شوهر باید با هم همدل باشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
والا اکثرا خانما اینجورین نه مردا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
با زن پرتوقع، تنبل، رفاه طلب، غرغرو، بداخلاق، بدبین، شکاک، حسود، ولخرج ووووووووووووو ..............................
چطور رفتار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
پدر مادری که خودش را محق می داند در زندگی فرزندش اعمال سلیقه کندتا وقتی خودشان نخواهند درست شدنی نیستند؛باید موقع خواستگاری دختران به این مساله توجه کنند؛پدر مادرها بایدبعد از ازدواج فرزندانشان برای آنها مثل همسایه خوب باشند:همسایه خوب در زندگی شما دخالت نمی کند اعمال سلیقه نمی کند ولی اگر شما نیاز به کمک جدی داشتیدبه شما کمک میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
مملکت ما کاملا در حال فمینیستی است و روز زن به تمام کارکنان زن هدیه می دهند و روز مرد هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
پس خانمهایی که مداوم با خواهر و مادر و برادرشان در ارتباط هستند و خط و خطوط زندگیشان را از ایشان میگیرند چی !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
مشخصات مردان در صداو سیما
حمال
عابربانک
راننده شخصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
مردا ۵ درصد به مادرشون وابسته ان
زنها ۱۱۰۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
یکی از بزرگترین مشکلات در ایران اینه که ۹۰ درصد زنها بیکارن
بیکاری باعث دعوا.کدورت.حرف مفت زیاد.غیبت.دعوا.چشم و هم‌چشمی و این چیزا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
منم هزار بار گفتم به مامانم مث مادرشوهرم رفتار کن با عروسان و.. میگه من اون دنیامو نمیفروشم به این چیزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
از نظر همه زنان عالم مادرشون فرشته اس و مادرشوهرشون افریطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

در اولین بحث اینکه ،
پدر ، مادر ، برادر و خواهر انتخاب ما نیستند ،
اما همسر و فرزند انتخاب ما هستند ،

قرآن کریم :
اوفوا بالعهد ، ان العهد کان *** مسوولا *** ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام
چرا در مور زنی که به خانواده خود زیادی وابسته است راه حل ارائه نمیدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا درسته منم موافقم همین قضیه باعث شد به علت وابستگی بسیار شدید زنم به مادرشون و دخالت های مادر زن از هم جدا بشیم نمیدونم چرا همش از مادر شوهر ها بد میگن تو فیلم ها سریال ها تو مشاوره ها تو سایت ها و ... ولی از مادر زن های افریته چیزی گفته نمیشه دلیلش چیه واقعا؟ خودم که نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام بازنان وابسته به خانواده چه کار بایدانجام داد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
مشت و لگد و طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
عشق و علاقه چه به همسر و چه به پدرو مادر باید مثل هر چیز دیگه ای به یک اندازه باشه
این خود ما هستیم که باید تو زندگی تعادل داشته باشیم همونطور که پدرو مادر یه عمری زحمتمون رو کشیدن الان که ازدواج کردیم باید احترامشون رو خفظ کنیم اما باید یادمون باشه فردی رو هم که برای ازدواج انتخاب میکنیم قلبا دوست داشته باشیم و اینطور نباشه که در مقابل پدر و مادر همسرمون از یادمون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
زن و مرد باید دوشادوش هم کار کنن و فعالیت داشته باشن
مشکل مرد و زن ایرانی بیکاری و علافیه.ازبس بیکارن به غیبت و دعوا و حرفای خاله زنکی میپردازن
تو ژاپن وقت نمیکنن بخوابن اونوقت اینجا روزی ۱۰ساعت با مادر تلفنی حرف میزنن ۵ ساعت مخ شوهرو میخورن ۹ ساعتم میخوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
نمی دانم چرا همیشه حق را به زنها میدهند بابا یک مرد که وقتی همسر باشه اول بچه پدر و مادری هست که یک عمر برای اون زحمت کشیده اند چرا زن این قدر خودخواهانه نسبت به خانواده همسرش برخورد می کنه متاسفانه جامعه که شامل صداو سیما و روانشناسان محترم خانواده هم به این معضل دامن می زنند از فیلم های که درست می کنند همیشه زن سالاری در آن حاکم هست و روانشناسان محترم که قربانشان برم همیشه از یک طرف بوم می افتند یک مقدار ظرفیت سنجی کنید ، این را هم بگام که ما مردها هم مقصریم اگر بقول قدیما گربه را دم حجله بکشیم کار به اینجا نمی کشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
الان من خودم یه مادرشوهردارم که از اول زندگیم تا الان خرج ۳تا دختر طلاق گرفته و یه پسر طلاق گرفته و۵تا موه هاشو از ما میگیره همیشه ما باید سختی بکشیم تا دخترهاش تتو ابرو عمل دماغ و..... داشته باشند شوهرم بازنشسته اس اما هنوز سرکار میرد که خودخواهی های مادرشوهر ودخترهاش را جوابگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
پس از گذشت سی و دو سال از ازدواج هنوز زنم وقتی میگه خونوادم یعنی پدر و مادر و خاله هاش و هنوز من و سه تا فرزندمون را خونواده خودش نمیدونه، حتی برای عقد پسرم بلایی بسرم آورد که هیچکدام از اقوام و دوستان خودم را دعوت نکردم فقط فک و فامیل زنم بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام عده ای فقط بچه دار شدن دیگه تربیت مهم نیست شوهر خودم خیلی به خانوادش وابستگی دارد صبح تا غروب پیش خانواده اش کارشم اونجا بود با درآمد پایین وقتی اعتراض میکردم مادرش میگفت بخوایم پول بیشتربدیم کارگر میگیریم خلاصه به سختی خونه رو بردیم شهر دیگه که مثلا شوهر مستقل شه ولی فایده نداشت من بچه رو تو شهر غریب ول میکنه میره پیش پدر مادرش البته دیر بره مادرش زنگ میزنه خودت تنها پاشو بیا خودم کار میکنم بخاطر بچه ام نمیدونم چرا هیچ وقت جرات طلاق نداشتم خدا کمکم کنه بتونم جداشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام والا تا جایی که ما دیدیم خانوما وابسته تر هستند. خونواده میشناسم دخترش 25 سالشه این خانوم هر رزو صبح میره خونه مامانش شب برمیگرده
معمولا هم بچه خانواده مامانو بیشتر میشناسه و رفت و آمد داره تا خانواده بابا مثلا دایی و خالرو بیشتر میپسنده تا عمه و عمو علتش هم کاملا مشخصه
حالا اگه خانوم خونه خواهر داشته باشه میبینی مرد خونه باجناقو بیشتر میبینه و میشناسه تا خونه داداشش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
این گزارش برعکسه چون خانمها شدیداً به مادر خود وابسته هستند و با چشمان بسته اوامر و دستورات ایشان را اجرا می کنند
Iran (Islamic Republic of)
یه منطقی
۱۴:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
چرا چرت و پرتی کامنت نوشتین..
اونایی که میگین باید احترام دو طرفه باشه..
مطمین هستین خانواده شوهر به عروس احترام میگذاره؟
بیشتر وقت ها بزرگتر ها با ادعای بزرگی مشکل درست میکن
اگر خانواده ها درک و فهم و شعور داشته باشن هر دو طرف منظورمه
هیچ وقت وابستگی پیش نمیاد..
پسری که مشورت میگیره برای یه کرکره و اونو از مامانش نظر میخواد نه خانومش..یک بار طرف خانومشو نمیگیره حتی وقت هایی که حق با خانومشه بیخود می‌کنه زن میگیره..
خیلی وقت ها مرداد اشتباه میکنن..روسرستو بکش جلو..تنگ نپوش گشادنپوش این غلطو بکن اون کارو نکن فلان بیسال.‌
یه ذره منطقی فکر کنم!
یکینیستبزنه زیر گوشش بگه تو زنگ فنی بچسب به زندگیت و زنت..
خانواده احترامش سرجاش اما نگذار حتی برای پاپیون سر خانومت هم نظربدن..
اجازه رنگ مو هم دست مادر شوهر مادر مرده باشه دیگه هیچی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
دخالت‌های مادرشوهر مربوط به نسل‌های گذشته بود که همه در خانه سکونت داشتند ولی اکنون برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ای که حرف دل منو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ای ول منم باهات موافقم،،زن که میگیرن تازه مادر و خواهرشون عزیز میشن،،،زمان مجردیشون اصلا نمی دونستن مادر و خواهر یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خدا صبر بده. با مردت صحبت کن و درستش کن. زن باید با عرضه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
والا تا اونجا که من دیدم خانمها به خانوادشون (خصوصا مادر) وابستن و هر اتفاق کوچیکی هم می افته فوری درلحظه خبر میدن !
اگه درصدص هم حساب کنیم فکر نکنم بیش از 20 درصد مردان اینگونه باشن !
اصلا یه نگاه به خانوادها کنید میفهمید (بطور کلی !!) که کلا بعد از ازدواج یه چند سال که گذشت رفت و اومد با خانواده مرد کلا قطع شده و از طرفی با دورترین فامیل خانم رفت واومد هست و تو تمام مراسمها و مهمونیها و... حضور دارن ! وبچشون بعد مدتی اصلا نمیدونه پسر عموش کیه و یا اصلا ندیددش (به خاطر قطع ارتباط) .
وجدانا هرکی این پست را میخونه بگه بیشتر با اقوام مادرش یا همسرش(خانم) رفت وآمد دارن یا اقوام اقا ؟؟!
کلا اقوام آقا کم کم کم رنگ و محو میشن (بعد مدتی )!.
از طرفیم مثلا خانواده خانم هرکاری کنن یا هرچی بگن انگار اصلا مهم نیست ولی کافیه یکی از اقوام دوررررر آقا یه حرفی بزنه که به مزاق خانم خوش نیاد ، انگار گناه کبیره کرده و تا آخر عمر اینو تکرار میکنه که یادته فلانی چی گفت ؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
باسلام باید از مردم پرسید خودشان دوست دارند فرزندهاشون وقتی بزرگ شدند چه انتظاری از انها دارند ....بعد بیان راجع به پدرشوهر ومادر شوهر اظهار نظر کنند....

بچه که به دنیا میاد تا بزرگ بشه عشق ومحبت وفداکاری پدر ومادر رو میخواد واین پدر ومادر عمرشون را برای بزرگ کردن وپرورش بچه ها میگزارند حالا بعد این همه تلاش یکی بیاد فرزندتان را از شما جدا کند ...

مثل این هست که کشاورزی را بعد از زحمت کاشت وداشت محصولش
موقع برداشت ازدسترنجش محروم کنید....

پس طوری رفتار کنیم که دوست داریم با خومون رفتار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
فراموش نکنید پدر و مادر مالک فرزند نیستند، پس از ازدواج یک خانواده جدید تشکیل می‌شود و باید اجازه دهید مستقل باشند چه پسر و چه دختر، مشاوره و راهنمایی هم درصورتی باشد که فرزندان درخواست کنند در غیر این صورت دخالت در زندگی یک خانواده دیگر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
با احترم، لطفا عنوان این خبر را تغییر دهید. «چگونه رفتار کنیم...» می تواند علاوه بر معنی عادی، معنی منفی را نیز القاء کند مبنی براینکه انگار رسیدگی به پدر و مادر یا گوش دادن به حرف پدر کار بدی است. یادتان باشد مردی که ازدواج می کند، همان کسی است که پدر برایش زحمت کشیده و امید به یاری او در کهنسالی داشته است. این اصل اساسی در زندگی به هیچ عنوان نمی تواند به بهانه های واهی همچون «ازدواج» نادیده گرفته شود. در مورد زنان هم اگر ازدواج کنند و برادر بزرگتر داشته باشند، مسؤولیت اصلی به قول این خبر «وابستگی» بر عهده برادر بزرگ است و در موارد نادر زنان هم بعد از ازدواج وظیفه دارند به والدین رسیدگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
درمواردنادرزنان وظیفه دارندبه والدین رسیدگی کنند!!!
این منطق راازکجاآوردی اگه پدرمادربرای پسرزحمت کشیدن برای دخترهم کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۱۳:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
من ۵ ساله ازدواج کردم شوهرم شدیدا به خانوادش وابسته اس، من که یه دختر بودم از خانوادم جدا شدم از یه شهر دیگه ازدواج کردم به این شهر ولی این آقا حاضر نیست بیست دیقه محل زندگیشا از خانوادش جدا کنه، دائم پی خانوادش هست تازه اگه خانواده ی من یک ساعت بیان خونم یه دعوا درست میکنه به تحریک و پشتوانه ی خانوادش منم که میرم و میام بازم دعواس یه دختر دارم از این ازدواج اگه نه قطعا جدا میشدم ازش .
ازتون عاجزانه خواهش میکنم شما که اینقدر به خانوادتون وابسته هستین یکی دیگه را بدبخت نکنین بچسبین به خانواده خودتون دیگه
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۳:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اگه چهارتانویسنده احمق مثل این مقاله داشتیم چی مییییشد? همه رابرعکس نوشته احمق این زنهاهستندکه همیشه تحت تاثیر خانواده اش هست نه مردفکرکنم ایشون این مقاله رافقط براخودش نوشته نفهم موضع گیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
نویسنده درست نوشته، شما متوجه نشدی.
در ضمن از کوزه همان تراود که در اوست، میشه مودب هم بود و حرف زد، همین نویسنده هم همین را گفته ولی شما توجه نکردی، حال یا اینطرف یا اونطرفی، شما معنا و درک و مفهوم را بچسب بجای ظاهر بینی، و آرام باشید و حرص نخورید
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
با وابستگی بیش حد و حصر خانم ها با خانواده خودشان چه کار کنیم..؟!
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۱۲:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
والا مال ما که به طلاق کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
این چرت و پرتا چیه نوشتین. مگه کسی هست که بتونه از پدر و مادر دل بکنه. زن و مرد باید به هم احترام بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
کجاش نوشته بود از پدر و مادر دل بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
معمولا این قضیه شماها که مردان وابستگی دارند همیشه بر عکس بوده و خانمها وابستگی دارند وعرف هم هست.چون مرد به خاطر جنس وعواطفش نسبت به خانواده خود بزرگوار وبا منش برخورد می کند و خانمها هستند که همیشه با احساسات زیاد نسبت به خانواده آیی که دارندبر می دارند و همراه خود به خانواده شوهر می آورند ونمی دانند دیگر مستقل شده اند.وزنها چون یا توان دیدن ویا خلق خوی یک خانواده اصیل ویا درک کمی نسبت به مسائل خانوادگی دارن شروع می کنند به ایراد گرفتن.ودر حقیقت زن و شوهری موفق هستند که نه خانواده مرد وزن را به خاطر اینکه دیگر زن و شوهر شده آمد.ترک کنند بلکه باید در حد اندازه رفت آمد داشته باشند.واینکه شما این نسبت را از زنان برداشته آید و به مردان نسبت داده آید مغرضانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
کسی که هنوز به خانواده اش وابسته است و هنوز نتوانسته است از دست های پدر و مادر جدا شود غلط زیادی نکنه میاد زن میگیره و دیگری را بدبخت میکند .
به جای این توصیه ها ، مرد بودن و مستقل شدن را آموزش دهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
همچنین زن بودن و مستقل بودن را هم آموزش بدهید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حجت
۰۴:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
شعور، در گهرباریست که به هر بی سروپایی ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
کی گفته مردا وابسته اند ؟
خانوم من روزی ده بار با دوستاش میره اینور اونور کلی هم خرج میزاره رو دستمون
اونوقت من بعد یه هفته میخوام با دوستام و خانواده ام باشم، زنگ کشم میکنه میگه تو کجایی فکر میکنه میخوام بهش خیانت کنم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بعد۲۵سال چه کاربایدکردازخونه پدرشوهررفت چون اصلا نمیشه همسرم روتوجیه کرد خسته شدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
معمولا بیشتر خانم ها وابسته به خانواده خود هستند و همین امر موجب واکنش مردان میشه، چون خانم ها اسرار به برقراری رابطه با خانواده خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بهترین روش زمان دادن و عملکرد درسته اگه همسرتون به این نتیجه برسه که تصمیمات شما سنجیده است به شما تکیه میکنه در ضمن خیلی از خانمها فک میکنن خطبه عقد جاری شد باید مرد خانواده اش رو ببوس بزار کنار در حالیکه اگه تصور ورود به خانواده بزرگتر از دو طرف باشه این مشکلات پیش نمیاد شما تا چهار پنج سال اول زندگی هنوز در حال ارزیابی همدیگه هستید زمان و عقل و تدبیر پایه های ازدواج موفق هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
باسلام والا من بعدعروسی بیشتر با خانواده همسرم بودم از موقعیت احترام گذاشتم سوئ استفاده کردند همسرم هم از شرکت برکنار شده بود و نان آور خانه من بودم تو خونه پدر شوهرم ماهی دعوا بخاطر خواهر و برادر شوهرم بود حداقل ۴بار قهر میکردن خونه ما نیو مدن چیزی نمیگفتم تا اینکه بعد ۴سال فهمیدم اینها فقط منو سرکیسه میکنن مادر شوهرم پول جمع می‌کنه به دخترش وپسرش نزول میده وحتی خونه اون یکی پسرش که اسکانیا صفر ۱۸چرخ داره نمیره یعنی زنش راه نمیده
حالا میگین عروس خانم ها چکار باید بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بهترین راه ازدواج نکردنه،تنها بودن خیلی خوبه خانواده بی شیله پیله خودت رو داری برادر خواهر مادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سعی نکنین میانه زن و همسر شوهر رو خراب کنین(((((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بی خیالی از همه چی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
پس چه کار کنیم ؟ بشینیم بسوزیم و بسازیم ؟
این حرف ها قدیمی شده عزیز . مگه عهد وزوزک شاهه؟
با همسری که نمی تونی امیدی بهش داشته باشی برای چی باید سر کرد ؟ بعد دل خوش کنیم که ایثار کردیم و زندگیمان را خراب نکردیم ؟
این حماقته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
حالا با زنی که وابسته به خانواده اولش هست چه باید کرد؟ با زنی که صبح تا شب فقط از مادرش دستور میگیره چه باید کرد؟ با زنی که چشمهاش فقط به دهان مادرش دوخته شده چه بایدکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
شما چه دل پری دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
باید پدرش رو در آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
قاطع براش چار چوب بزارید و رفت و امد ها رو خانوادگی کنید به جای اینکه تنها همش خونه مادر باشه سر مسائل مهم تصمیم دو نفری بگیرید تا مادر خانم و خانم بند ناف عاطفی ن گسسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ایشون درست می گن عنوان مقاله را باید به شکل "با همسری که به والدینش وابسته است " اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
کاربر 10:07 ، اگه میتونستن مطمعن باش این کارو کرده بودن ولی حتما نشده یا ازشون نیومده که گفتن !!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
تو هم غش کن طرف مادر زن، بپزش درست میشه