سازمان ملل خواستار پایان دادن به تبعیض علیه فلسطینیان شد

با تشدید تبعیض در سرزمین‌های اشغالی علیه فلسطینیان، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به دنبال قطعنامه‌ای برای پایان بخشیدن به آن است.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل اعلام کرد به دنبال تصویب قطعنامه‌ای است که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد فورا قوانین تبعیض‌آمیز در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند.

خبرگزاری الجزیره می‌گوید این شورا قتل «شیرین ابوعاقله» را محکوم کرده و خواهان اطمینان از پاسخگویی سریع متهمان این حادثه است.

گفتنی است «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره است که چندی پیش حین تهیه گزارش از یورش صهیونیست‌ها به جنین، به ضرب گلوله سربازان اشغالگر به شهادت رسید.

سازمان عفو بین‌الملل در وبسایت خود در خصوص تبعیض رژیم صهیونیستی نوشته است که سیستم تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی سبب آپارتاید یا جدانژادی شده که طبق قوانین بین‌المللی جرم است. به گفته سازمان غیردولتی امان در سال ۲۰۲۱، جنایتکاران صهیونیست ۱۱۰ شهروند فلسطینی را در سرزمین‌های اشغالی به قتل رساندند که بالاترین رقم در چند دهه اخیر است.

از سوی دیگر، وزارت مسکن رژیم طرح‌هایی را برای ساخت شهرک‌های غیرقانونی در جنوب غربی «بیت لحم»، شرق «بیت المقدس» و جنوب «رام الله» ترویج کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار