استاندار اصفهان:

برگزاری عزاداری محرم در اصفهان با نوآفرینی دنبال شود

سیدرضا مرتضوی گفت:هیات‌های مذهبی این استان باید برای ایام مُحرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) کاری نو و ماندگار از استان به نمایش بگذارند.

سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در دیدار با هیات‌های مذهبی استان در استانداری اصفهان گفت: اگر چه کار‌های مختلف و شاخصی در استان اصفهان انجام می‌شود، اما اغلب آن‌ها بدلیل پراکنده بودن، اثرگذاری ملی و بین المللی کمتری دارند.

او با تاکید بر انجام فعالیت‌های خلاق و اثرگذار، ادامه داد: با یک برنامه ریزی ثابت و پایدار می‌توان در یک روز خاص همه هیات‌های استانی در میدان امام (ره) اصفهان جمع شوند که کاری ماندگار خواهد بود..

استاندار اصفهان با اشاره به نقش رسانه‌ها در برجسته سازی این حرکت شیعی، اظهار داشت:استانداری برای تحقق این برنامه هر گونه کمک و پشتیبانی را انجام خواهد داد.

مرتضوی با بیان اینکه اتفاق‌هایی که در ایام عید غدیر در استان اصفهان رخ داد در کشور بی سابقه بود، خاطرنشان کرد: با ترویج چنین کار‌هایی از آن‌ها الگوبرداری می‌شود و برای نشر معارف اهل بیت (ع) گام موثرتری برداشته خواهد شد.

او به نقش هیات‌های مذهبی بعنوان رسانه شیعه اشاره و تصریح کرد: هیات‌های مذهبی فعال، باید نسبت به جامعه و مسائل پیرامونی خود دغدغه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه فعالیت درست هیات‌ها تاثیر شگرفی در کاهش فاصله طبقاتی و فاصله اجتماعی در جامعه دارد افزود: بعنوان متولی و مسوول هیات‌های مذهبی باید دقت و توجه ویژه‌ای به این مسائل جامعه داشته باشیم تا با بصیرت افزایی در هیات‌ها امنیت را برای جوانان و نوجوانان در مجموعه هیات فراهم کنیم.

او گفت: جهاد تبیین یکی از وظایف مسوولان هیات‌های مذهبی است که این نوع جهاد، عصاره فضایل این ملت و عواملی که این فضایل را در مردم جمع کرده را نمایان می‌کند.

مرتضوی با بیان ضرورت توجه به انسجام اجتماعی و اضافه بر اینکه دشمن خانواده ما را هدف گرفته است، ادامه داد: هیات‌ها باید نسبت به همه افراد با هر سلیقه و پوششی، طوری رفتار کنند که با این مکتب ارتباط برقرار کنند.

او با جایگاه مردم در این حکومت، افزود: مردمی بودن این نظام، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و دوام و بقای آنرا تضمین کرد چرا که جنگ تحمیلی بعنوان مهمترین مساله امنیتی کشور با همراهی مردم به سرانجام رسید.

او گفت: روسای شورای هیات‌های مذهبی استان باید با فرمانداری‌ها ارتباط برقرار کرده و برای تحویل ارزاق مُحرم اقدامات لازم انجام شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه سفر‌های شهرستانی مدیریت ارشد استان به شهرستان‌ها هر ۲ هفته یکبار انجام و مسائل و مشکلات منطقه بررسی می‌شود اظهار داشت: بازدید از طرح‌ها، برگزاری جلسه‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، نشست با نخبگان و شورای اداری مشترک استان و شهرستان در این سفر‌ها برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار