در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

به دنبال حل مسائل خُرد اجتماعی هستیم

مدیرعامل ستاد پیشرفت منطقه‌ای و رئیس شورای سیاست‌گذاری نوپیا گفت: در نوآوری اجتماعی به دنبال حل مسائل خُرد اجتماعی هستیم.

محمدمحسن دوباشی گفت: به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون هزاران مدرسه ساخته شده است، اگر از نوآوری‌های اجتماعی استفاده کنیم این رقم به چندین هزار مدرسه خواهد رسید، نوآوری اجتماعی از ۲ واژه نوآوری در سال‌های اخیر توسط معاونت علمی ریاست جمهوری رنگ و بوی جدی گرفته است.

دبیر شورای سیاستگذاری نوپیا گفت: در نوآوری اجتماعی به دنبال حل مسائل خُرد اجتماعی هستیم که میتواند در هر نقطه از کشور مشکلات را حل کند، برای مثال در حوزه‌های محیط زیست، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، تامین اجتماعی، و... سالهاست مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد و نیاز است با استفاده از یک الگوی موفق مشکلات حل شود، الگوی موفق به یک فرد یا مجموعه‌ای میگویند که برای حل یک مشکلی یک بار یک مسیری را طی کرده است؛ بنابراین میتوان با استفاده از تجربیات آن‌ها سریعتر راه حل را یافت، حتی ممکن است برای حل یک مسئله ۱۰ الگوی موفق وجود داشته باشد.  

 دوباشی گفت: در شهرستان تالش  استان گیلان یک معلم با جمع آوری کاغذ‌های باطله دانش آموزان  ۳ مدرسه عشایری ساخته است، مانند این عمل بیش از ۳ هزار الگوی موفق دیگر در کشور شناسایی شده است، و همه‌ی این الگو‌های موفق در نوپیا جمع آوری میشود، نوپیا برای سال اول به همت ستاد اجرایی کار خود را شروع کرد، و در روز ۳۰ تیر با حضور معاون اول رئیس جمهور فعالیت رسمی خود را شروع خواهد کرد،  تا امروز ۶ دورهمی نوپیا شروع شده است و چندین هزار نفر در این دورهمی‌ها شرکت و ۸۰۰ کنش گر اجتماعی به این مجموعه اضافه شده اند.

وی افزود: سالهاست این ادبیات در کشور وجود دارد، اما در عمل تا کنون هیچ یک در کنار هم جمع نشده اند، مشکلات در کشور فقط به آسیب‌های اجتماعی منوط شده است اما کسی در مورد آسیب‌های روانی یا عاطفی صحبت نمیکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار