تورم در انگلیس به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید

بنابر اعلام روزنامه گاردین، شاخص قیمت مصرف‌کننده در انگلیس در ماه ژوئن به بالاترین حد خود از فوریه ۱۹۸۲ رسید.

نشریه گاردین در گزارشی از افزایش تورم در زمینه شاخص قیمت مصرف‌کننده در انگلیس از ۹.۱ درصد به ۹.۴ درصد در ماه ژوئن خبر داد و نوشت این در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این میزان تورم، بالاترین میزان از ماه فوریه ۱۹۸۲ (بهمن ۱۳۶۰) بوده است، و آخرین باری که تا این حد افزایش گزارش شده در ژوئیه ۱۹۷۹ (تیر ۱۳۵۸) بود  و در آن زمان برای ۲ سال و ۸ ماه در همین میزان ماند.

شاخص قیمت خرده فروشی هم از ۱۱.۷ درصد به ۱۱.۸ درصد افزایش یافت، که آن هم از فوریه ۱۹۸۲ بالاترین بوده است.

قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیر الکلی هم در سال منتهی به ژوئن ۹.۸ درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ از ماه مارس ۲۰۰۹ است، به موجب آن شیر، پنیر و تخم مرغ و سبزیجات، گوشت و سایر محصولات غذایی مانند غذا‌های آماده گران شد.

گاردین همچنین نوشت: «قیمت‌ها معمولاً در این زمان از سال با شروع فصل فروش تابستانی کاهش می‌یابد. اما در سال ۲۰۲۲ تحرک کمی وجود داشت و در سال ۲۰۲۱، قیمت‌ها همچنان پس از پایان قرنطینه ویروس کرونا در حال افزایش بود.»

ابتدای تیر ماه نیز تورم ۸.۳ درصدی در بخش مواد غذایی در انگلیس موجب شد بهای مواد غذایی در این کشور به بالاترین میزان در ۱۳ سال اخیر برسد.

بدین ترتیب، متوسط بهای مواد غذایی خانوار‌های انگلیسی سالانه با ۳۸۰ پوند افزایش به ۲۸۰۲ پوند رسیده است. بر اساس گزارش نهاد‌های ناظر، انگلیسی‌ها سالانه بیش از ۱۵۱ میلیارد پوند مواد غذایی خریداری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار