تولید تجهیزات پزشکی مانند دستگاه جراح رباتیک و صادرات آن به اندونزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رادیولوژی حوزه ای بین رشته‌ای است، به طوری که در سال‌های اخیر هیچ رشته‌ای مانند رادیولوژی رشد نکرده است. 

قناعتی گفت:برخی از تحقیقات در حوزه رادیولوژی رشد خوبی پیدا کرده است. ما به شدت مخالف موضوعاتی مانند زیر میزی و ... هستیم. 

او گفت: درحال حاضر جراحی مغز بدون باز کردن جمجمه در بیمارستان امام انجام شده است و در درمان سرطان‌ها در کنار رادیوتراپی رشد خوبی را داشته ایم. مدل جدیدی برای غربالگری بیماری‌های مختلف از جمله سرطان‌ها آغاز شده است. 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ،هدف ما افزایش طول عمر و کیفیت زندگی مردم است. هدف ما این است که دستگاه‌هایی مانند ماموگرافی در مناطق محروم تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد.

قناعتی گفت: رشته رادیولوژی کمک بزرگی به سلامت مردم می‌کند. جوان‌های ما ثابت کرده اند مانند دوران جنگ در سختی‌ها در خدمت مردم و کشور بودند. کار تولید بیش از صد دستگاه تجهیزات پزشکی مانند سی تی اسکن و ام آر‌ ای در دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است به طوری که دو جراح رباتیک در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید و دو دستگاه از آن به کشور اندونزی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار