تا دو ماه آینده صورت می گیرد؛

بهره برداری از واحد احیای کارخانه فولاد قائنات

واحد احیای مستقیم کارخانه فولاد قائنات تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از مجتمع فولاد قائنات گفت: تا کنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای واحد احیای مستقیم این کارخانه هزینه شده و تا دو ماه آینده، شاهد افتتاح رسمی آن با حضور مهمان ویژه خواهیم بود.

 قناعت گفت: حدود ۸۰ درصدی واحد فولاد مجتمع فولاد قائنات پیشرفت اشته است.

او گفت: روند تغییر و تحول در این واحد با رشد فزاینده‌ای روبروست و کاملاً مشهود است و چنانچه کار‌ها با همین شتاب پیش برود، تا پایان سال ۱۴۰۱ و یا درصورت بروز هرگونه مشکل در اوایل سال آینده، شاهد افتتاح واحد فولاد مجتمع نیز خواهیم بود.

قناعت خاموشی‌های احتمالی فصل تابستان را از دغدغه‌های متولیان امر در مجتمع فولاد قائنات عنوان کرد

استاندار گفت: از آن جایی که خاموشی‌های مکرر می‌تواند مشکلاتی برای مجموعه به همراه داشته باشد لذا این موضوع به طور ویژه در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد تا تأخیری در روند اجرای کار رخ ندهد.

قناعت گفت: تأمین آب هم به عنوان یکی از مسایل پیش روی مجتمع فولاد قائنات است که برای تأمین آب این واحد از محل انتقال آب خلیج فارس به استان نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

او گفت: انتقال آب خلیج فارس از سه خط جدا به سمت استان‌های کرمان – خراسان جنوبی، یزد و اصفهان در حال انجام است، لوله گذاری از سه راهی سرچشمه کرمان به سمت خراسان جنوبی و از ورودی استان به صورت همزمان، زمان رسیدن آب خلیج فارس به خراسان جنوبی را سرعت می‌بخشد تا در بخش صنعت و زراعت از این آب استفاده کنیم.

استاندار گفت:براساس رایزنی‌هایی که صورت گرفته، پیمانکار موافقت کرده است، لوله گذاری را تا چند ماه آینده از سمت خراسان جنوبی هم شروع کند تا روند اجرای کار شتاب بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از پیگیری‌های استاندار درخصوص رفع دغدغه مردم شهرستان درباره تأمین آب مجتمع فولاد، گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، هفته آینده و طی تفاهم نامه‌ای که بین شرکت ملی فولاد و شرکت آب و فاضلاب استان منعقد می‌شود، شرکت ملی فولاد، پیمانکاری تصفیه خانه فاضلاب قاین را به عهده می‌گیرد تا بخشی از آب مورد نیاز مجتمع فولاد قائنات را از این محل تأمین کند.

اسحاقی گفت: با پیگیری‌های جدی استاندار درخصوص انتقال آب خلیج فارس، بخشی از نیاز آب مجتمع فولاد قائنات از این محل نیز تأمین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.