کرملین: ایران، روسیه و ترکیه پس از نشست تهران بیانیه مشترک می‌دهند

یک مقام کاخ کرملین گفت ایران، روسیه و ترکیه پس از نشست تهران بیانیه‌ای مشترک صادر خواهند کرد.

«یوری اوشاکوف» دستیار امور بین المللی در کاخ کرملین امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تصمیم دارند تا پس از مذاکرات شان در تهران در تاریخ ۱۹ ژوئیه (فردا) بیانیه مشترکی را به عنوان کشور‌های ضامن روند آستانه صادر کنند.

وی گفت: ما انتظار داریم تا در نتیجه نشست استانه در تهران، بیانیه مشترکی صادر شود. پیش نویسی از آن اماده شده است و از لحاظ عملی، بر سر آن توافق شده است؛ صدور آن بلافاصله پس از نشست این سه رئیس جمهور خواهد بود.

یوری اوشاکوف در ادامه افزود: چارچوب آستانه کارآمدی خود را اثبات کرده و همچنان آن را ثابت می‌کند و احتمالا تنها ابزار بین المللی است که می‌تواند تأثیر واقعی و مثبتی بر اوضاع سوریه داشته باشد.

او همچنین گفت: از امروز، آتش بسی پایدار، در بخش بزرگی از سرزمین سوریه برقرار است و اوضاع میدانی بطور کلی با ثبات باقی خواهد ماند.

وی در ادامه افزود: به لطف تلاش‌ها و کار مشترک روسیه، ایران و ترکیه سطح خشونت‌ها کاهش یافته است و گروهک‌های داعشی شکست خورده اند و پتانسیل دیگر گروه‌های تروریستی و همدستان آن‌ها به شکلی قبل توجه تضعیف شده و کنترل دولت [سوریه]بر بیشتر مناطق کشور بازگشته است.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که تا کنون ۱۸ عدد از چنین نشست‌هایی برگزار شده، گفت: در چارچوب روند آستانه، کار در سطوح مختلفی؛ از جمله رایزنی در سطح کارشناسی در جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار