رایزنی تلفنی مکرون و اردوغان درباره نشست در خصوص غلات اوکراین

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره نشست چهارجانبه اخیر در خصوص صادرات غلات اوکراین تلفنی گفتگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه اعلام کرد اردوغان پس از گفتگوی تلفنی با مکرون گفت در پایان این نشست چهارجانبه تصمیم گرفته شد که یک مرکز هماهنگی ایجاد شود که در آن یک نماینده از هر یک از طرف‌های ذینفعان یعنی ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل حضور داشته باشند. وی گفت مرکز هماهنگی مستقر در استانبول مسئولیت مدیریت عملیات صادرات غلات اوکراین را بر عهده خواهد داشت.

اردوغان به مکرون گفت: ما فوراً طرح صادرات غلات اوکراین را فعال خواهیم کرد تا امنیت غذایی جهان را احیا کنیم.

استانبول روز چهارشنبه میزبان یک نشست چهار جانبه میان هیأت‌های ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل بود تا در مورد از سرگیری صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه گفتگو کنند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد در نشست چهار جانبه که در استانبول برگزار شد، توافق گردید در مورد از سرگیری صادرات غلات از اوکراین بحث و هماهنگی‌های لازم در استان استانبول ایجاد شود که نماینده‌ای از طرف‌های حاضر در نشست در آن حضور خواهد داشت.

اردوغان در خصوص سامانه دفاع هوایی ترکیه که توسط کنسرسیوم یوروسام توسعه یافته است، گفت آنکارا امیدوار است برنامه مشترکی را برای توسعه این سامانه دفاعی که مستلزم همکاری حداکثری است، اجرا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار