ضرورت گسترش مبادلات فرهنگی در بستر دیپلماسی عمومی

استاندار اصفهان گفت: هنرمندان و صاحبان فرهنگ، علمدار دیپلماسی عمومی کشور هستند و می‌توانند ظرفیت ها و فرهنگ مردم ما را آنطور که هستند، به دنیا معرفی کنند.

سید رضا مرتضوی در دیدار با هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان که عازم شهر "بخارست" در رومانی بمنظور شرکت در رویداد هفته فرهنگی اصفهان هستند، گفت: گسترش مبادلات فرهنگی در بستر دیپلماسی عمومی ضروری است و باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی و میراثی کشورمان به ویژه اصفهان که پایتخت این عرصه است، استفاده شود.

او هنرمندان و صاحبان فرهنگ باید نگاه بلند مدتی به این عرصه داشته باشند، گفت: بازاریابی و بازارسازی هزینه و زحمت دارد، اما باید در این زمینه کار کرد و ایده و نوآوری داشت که اگر در این زمینه خوب حرکت شود ثمرات آن در آینده به دست خواهد آمد.

به گفته او امروزه بسیاری از کشور‌ها با وجود برخی فشارها، خواهان برقراری ارتباط با ما هستند، این موضوع به دلیل عزت جمهوری اسلامی حاصل شده است هرچند تبلیغات زیادی نیز از طریق شبکه‌ها و سایت‌های معاند مختلف، علیه کشورمان صورت می‌گیرد.

مرتضوی گفت: با وجود همه فشار‌های اقتصادی روی کشورمان، شرایط ما نسبت به بسیاری از کشور‌های دیگر متفاوت است، امروزه بسیاری از کشور‌ها درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا و شرایط جنگ در بخش‌هایی از دنیا هستند.

به گفته مرتضوی تلاش هنرمندان به ویژه در عرصه صنایع دستی، در‌های جدیدی را برای رونق اقتصاد کشورمان می‌گشاید، هنرمندانی که در رویداد‌هایی مانند هفته فرهنگی اصفهان در کشور‌های دیگر حضور می‌یابند در واقع نماینده همه هویت، فرهنگ و هنر کشورمان هستند و باید همه ارزش‌های وطنمان را در دنیا معرفی کنند.

او "فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی " و " اقتصاد دانش بنیان" ۲ راهبرد اساسی حرکت اصفهان به سمت آینده است، گفت: پیشینه تاریخی، ظرفیت‌های موجود، نیروی انسانی و دانشگاه‌های متعدد و بزرگ ما را به سمت این راهبرد‌ها هدایت می‌کند.

استاندار اصفهان گفت: حرکت‌های اخیر استانداری اصفهان نیز پیرو همین راهبردهاست و تلاش می‌کنیم با حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و هنرمندان و با استفاده از ظرفیت مجموعه‌هایی مانند نمایندگی وزارت امور خارجه در استان در این مسیر به خوبی پیش رویم.

۱۶ هنرمند از استان اصفهان امروز به منظور شرکت در رویداد فرهنگی اصفهان و معرفی هنر‌های فاخر این استان، عازم رومانی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.