جیک سالیوان: بایدن به دنبال توازن روابط با عربستان است

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت رئیس جمهور آمریکا به دنبال موازنه روابط با عربستان سعودی است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در خصو سفر بایدن به عربستان سعودی گفت: بایدن به دنبال توازن روابط با عربستان سعودی بوده و به دنبال آن نیست که به آن آسیب بزند.

طبق گزارش رویترز، سالیوان گفت: بایدن گفت و گویی را درباره امنیت انرژی در چارچوب جنگ روسیه علیه اوکراین به انجام خواهد رساند.

سالیوان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بایدن به محمود عباس اعلام کرد آمریکا آنچه را که در توان دارد، در زمینه ایجاد دو دولت بکار خواهد بست.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین تصریح کرد: ما بزودی گام‌های بیشتری را در زمینه تقویت امنیت در منطقه به هنگام سفرمان به عربستان اعلام خواهیم کرد. دولت سابق آمریکا از ایجاد دو دولت و نیز حمایت مالی از فلسطین عقب نشینی کرد.

سالیوان در ادامه افزود: سیاست ما در بربر بازگشایی کنسولگری ما در قدس شرقی تغییر نکرده و ما این مسأله را با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مورد گفتگو قرار دادیم. ما به دنبال ایفای نقشی حیاتی در این منطقه حیاتی هستیم.

ساعتی پیش، شبکه الجزیره گزارش داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ترک تل آویو، عازم جده در عربستان سعودی شد.

خبرگزاری رویترز نیز با اعلام این خبر گزارش داد جو بایدن، در سفری به عربستان سعودی که به منظور تنظیم مجدد روابط با این کشور صورت می‌پذیرد، در خصوص تأمین انرژی، حقوق بشر و همکاری‌های امنیتی گفتگو خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار