انهدام یک باند بزرگ سرقت خودرو در کشور

فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای ۱۵ نفره باند سرقت خودرو با ربودن خودروه اقدام به سند نمره و استوک فروشی قطعات آن در سراسر کشور می کردند.

 سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی خودرو‌های زانتیا و پژو پارس با یک شیوه مشترک در سطح شهرستان‌های کرج و فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او گفت: بررسی‌های اولیه از مناطق وقوع سرقت حاکی از این بود که سارقان در گروه‌های ۳ و ۴ نفره با استفاده از یک دستگاه خودروی مزدا ۳ خودرو‌های پارک شده در مناطق خلوت را شناسایی کرده و در کمتر از چند ثانیه آن‌ها را به سرقت می‌بردند.

سردار محمدیان می گوید: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان حاضر در سرقت‌ها شدند و با تحت نظر قرار دادن تحرکات او فصل جدیدی از اطلاعات بر روی پلیس باز و مشخص شد که این سارقان در قالب یک باند کشوری اقدام به سرقت خودرو‌های زانتیا و پژو پارس کرده و با فروش آن‌ها به مالخران حرفه‌ای در سراسر کشور در زمینه سند نمره و استوک فروشی قطعات آن در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند.

او گفت: پس از چندین ماه تلاش بی وقفه و به کارگیری اقدامات گسترده اطلاعاتی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی البرز، اعضای باند ۱۵ نفره سرقت خودرو در چندین استان کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات هماهنگ در سراسر کشور دستگیر شدند.

سردار محمدیان گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از یک هزار قطعه خودرو‌های سرقتی و ۱۰ خودروی سرقتی کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی البرز تلاش پلیس و دستگاه قضایی برای شناسایی مال باختگان این پرونده همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر جهانبخشی چهاربری
۰۲:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
با سلام‌ سال ۹۸ یه دستگاه خودرو پژو پارس سفید مدل ۸۸ ازم دزدیدن به شمار پلاک 36و974ایران 34
تو رو خدا هرکس خبری داره بهم بگه ومژدگانی تعوبل بگیر
آدرس خوزستان گتوند صالح شهر..شمار تماس‌ 09361429156
United States of America
HOSSEIN
۱۴:۵۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
این افراد که خالسانه جون خودشون رو در دست میگیرند و روز شب در آرامش و حفاظت این آب خاگ در تلاش هستن جای تشکر داره و خدا قوت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام و درود