مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد

رئیس جهاد دانشگاهی البرز  گفت: راه‌اندازی این مرکز در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان است.

آقای  احمدرضا فیروزی گفت: جهاد دانشگاهی زیست بومی است که در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و تجاری سازی فعالیت می‌کند و ویژگی این مجموعه این بوده که ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف را در کنار هم قرار داده که همین ویژگی کنار هم بودن حوزه‌ها باعث موفقیت این نهاد شده است.

او گفت:  در سطح ملی با نگاه و حمایت ویژه رهبری در سطح کشور ۴۱ طرح فناورانه داریم؛ به عنوان مثال دانش فنی تولید رام قطار برای اولین بار در کشور در دو سال گذشته در جهاد دانشگاهی اتفاق افتاد.

آقای فیروزی می گوید:در البرز به عنوان استان علم و فناوری به حوزه علوم انسانی کمتر توجه شده است. البرز در بسیاری از شاخص‌ها رتبه خوبی ندارد و رتبه یک تا سه در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را دارد؛ بنابراین ضرورت رسیدگی به این موضوع احساس می‌شود.

اوگفت: امیدواریم این مرکز به کاهش آسیب‌های روانی کمک کند. اعضای این گروه سابقه علمی بسیار خوبی دارند.

آقای فیروزی گفت: درصدد هستیم در کنار این طرح به خروجی نرم افزاری هم برسیم که با دانشگاه تهران همکاری‌هایی انجام شده است. سعی می‌شود فعالیت‌های این گروه را ارتقا دهیم و ارتباط بهتری با شهروندان داشته باشم.
به گفته وی یکی از اهداف مهم این است در کنار این گروه پژوهشی خدمات جدید را پیش ببریم.

به گفته  رئیس جهاد دانشگاهی البرز گروه آسیب شناسی اجتماعی نیز در البرز فعالیت می‌کند که می‌تواند کمک کننده باشد. یکی دیگر از اقدامات خوبی پیمایش ملی خانواده بود که برای اولین بار در چند سال گذشته رقم خورد. گروه برنامه ریزی توسعه شهری نیز در حوزه زیست‌پذیری شهری کار می‌کند. در حوزه پژوهش دفاتر تسهیلگری در ۸ محله البرز به ویژه مناطق آسیب پذیر راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.