استاندار اصفهان:

نباید در خصوص توانمندی‌ها و داشته‌های اصفهان بزرگنمایی شود

استاندار اصفهان گفت: دیدگاهِ برخورداریِ استان اصفهان که نزد بسیاری از تصمیم گیران ملی وجود دارد متأسفانه در طول سال‌ها شکل‌گرفته است و با تبیینِ صحیح از سوی مدیران استانی باید رفته‌رفته برطرف و اصلاح شود.

سید رضا مرتضوی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت:نباید در خصوص توانمندی‌ها و داشته‌های اصفهان بزرگنمایی شود، زیرا این غُلُو و بزرگ‌نمایی به سود استان نخواهد بود و برچسب برخوردار بودنِ اصفهان، سبب نادیده گرفتن مشکلات عدیده این دیار از سوی تصمیم گیران و مسئولان ملی خواهد شد.

مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان باید در جذب اعتبارات و بودجه و همچنین اخذ موافقت برای استخدام نفرات جدید و تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیش از گذشته بکوشند.

او جذب اعتبارات و تخصیص منابع موردنیاز مستلزم پیگیری مستمر مدیران استانی از وزارتخانه‌های متبوع است و نباید در این خصوص کم‌کاری صورت بگیرد.

از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی که به دلیل بازنشستگی شماری از کارکنان خود با کمبود نیرو مواجه‌اند باید از معاونت نیروی انسانی همان وزارتخانه پیگیر جذب نفرات جدید و تکمیل چارت اداری خود باشند.

مرتضوی به اهمیت پیگیری فراگیر و همه‌جانبه گفت: ما نیز در مدیریت استان پیگیر این موضوعات هستیم تا حق اصفهان به‌خوبی ادا شود.

استاندار اصفهان درمورد اختیاراتی که اکنون استان‌ها دارند می‌گوید: رییس جمهوری نیز بر این مقوله تأکید دارد تا استان‌ها بتوانند بر اساس نیاز‌های خود اقداماتی انجام دهند و تصمیمات به‌صورت متمرکز از سمت پایتخت نباشد.

همچنین معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان در این جلسه رسیدگی به مناطق کم برخوردار و محروم استان را خواستار شد و گفت: درست است که تکمیل پروژه‌های ناتمام در اولویت قرار دارد، اما باید به مناطق نیازمند هم توجه شود.

محمدرضا جان‌نثاری گفت: از طرف دیگر باید یکی دو دستگاه اجرایی بر روند جذب اعتبارات نهاد‌های گوناگون نظارت کنند تا دراین‌ارتباط شاهد جذب حداکثری بودجه و رفع مشکلات استان اصفهان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.