مقام یمنی: سازمان ملل درباره جنگ یمن بی طرف نیست

وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن سازمان ملل را به سرپوش گذاشتن بر جنایات‌های ائتلاف سعودی متهم کرد.

"عبدالعزیز بکیر" وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت: موضوعی که ما از ابتدای تجاوز علیه یمن از آن رنج می‌بریم، بیطرف نبودن سازمان ملل است. سازمان ملل با سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی و تداوم محاصره، در مشکلات مردم یمن شریک است.

به نقل از شبکه المسیره، وی افزود: فرستاده ویژه سازمان ملل در گزارش اخیر خود به شورای امنیت، عوامل اصلی مشکلات مردم یمن یعنی غارت ثروت‌ها و منابع کشورشان توسط ائتلاف متجاوز و اقدام آن به قطع حقوق کارکنان دولت را نادیده گرفت.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان محسوب می شود بر این باور است سازمان ها و نهادهای بین المللی ابزاری در دستان قدرت های بزرگ هستند و آنها این نهادها را اداره کرده و از آن به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می کنند. 

از زمان آغاز تجاوز رژیم سعودی به یمن، آمریکا به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان مانع از هر گونه تصویب قطعنامه علیه عربستان شده است. همچنین روسای جمهور آمریکا از باراک اوباما تا ترامپ و بایدن علی رغم شعارهایی که داده اند اقدام به ارسال تسلیحات تهاجمی به رژیم سعودی برای کشتار مردم یمن کرده اند. 

برچسب ها: جنگ یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار