معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی:

صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال برای خانوار اثرگذار است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: صنایع‌دستی در بحث ایجاد اشتغال و درآمد برای خانوار بسیار اثرگذار است.

مریم جلالی امروز سه شنبه ۲۱ تیر ضمن تأکید بر تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای پیش برد اهداف توسعه‌ای استان گفت: در حوزه‌های مختلف ازجمله صنایع‌دستی در برخی موارد دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مجزا عمل می‌کنند که باید تلاش کنیم همگرایی در این حوزه شکل می‌گیرد.

مریم جلالی گفت: حوزه‌های سه‌گانه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گذشته همگرایی کمی داشتند، اما اکنون این همگرایی افزایش‌یافته و مطمئناً در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این وزارتخانه خواهیم بود.

او گفت: صنایع‌دستی در بحث ایجاد اشتغال و درآمد برای خانوار بسیار اثرگذار است و  باید فضای ایمن برای بازار صنایع‌دستی و خرید تضمینی محصولات هنرمندان به وجود آوریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این نشست گفت: آمادگی داریم با مشارکت وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صندوق حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی را به‌صورت پایلوت در استان گلستان تشکیل دهیم.

سیدمحمد دهنوی گفت: احیای دیوار بزرگ گرگان موضوعی دارای اهمیت است که آمادگی داریم با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای احیای این اثر فاخر همکاری کنیم.

او گفت: بنای تاریخی فاطمی یک بنای ارزشمند و فاخر است که پیشنهاد می‌کنم این بنا با کمک استانداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به مرکز خلاقیت و نوآوری تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به ظرفیت بالای صنایع‌دستی در استان گلستان گفت: در افق ۱۴۰۴ پیشرو ۳ درصد از سهم توسعه استان در حوزه صنایع‌دستی دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.