حمایت کمیته امداد استان اصفهان از ۶۴ هزار و ۴۳۴ زن سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: درحال‌حاضر ۶۴ هزار و ۴۳۴ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند.

هادی بنایی گفت: درحال‌حاضر ۶۴ هزار و ۴۳۴ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند، گفت: این زنان با عواملی مانند فوت یا زندانی بودن همسر و طلاق مواجه هستند بدین خاطر کمیته امداد استان برای جلوگیری از آسیب‌پذیری، این زنان را شناسایی و زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند.

او به عوامل تأثیرگذار بر توانمندی زنان سرپرست خانوار و جلوگیری از آسیب‌پذیری بیشتر این قشر، گفت: این نهاد برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ابعاد اجتماعی، فردی و فرهنگی با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و در بعد اقتصادی با ایجاد اشتغال پایدار، گام‌های مؤثری برداشته است.

بنایی بر هزینه‌های سنگین مسکن و سرپناه امن به مشکل غالب این خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: اغلب خانوار‌های تحت حمایت با این چالش روبه‌رو هستند که با مشارکت خیران و ارائه تسهیلات ودیعه، احداث یا خرید مسکن، سعی در رفع این مشکلات داریم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان یکی از مهم‌ترین مشکلات زنان سرپرست خانوار فقدان توانایی در کسب فرصت‌های شغلی مناسب است، می‌گوید: این قشر آسیب‌پذیر را در زنجیره مشاوره، آموزش و ارائه تسهیلات اشتغال، به بازار کار سوق می‌دهیم تا با کسب درآمد مناسب و ایجاد بستر حمایتی بیمه، به خودکفایی ایشان کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.