دو طرح تامین اجتماعی برای جوانان غیرشاغلی که خواستار سابقه بیمه هستند

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: برای جوانانی که اکنون مشغول به کار نبوده و خواستار ایجاد سوابق بیمه‌ای هستند، این امکان در قالب دو طرح بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده فراهم شده است.

مرتضی حاجی کاظمی در خصوص بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده گفت: برای جوانانی که اکنون مشغول به کار نبوده و خواستار ایجاد سوابق بیمه‌ای هستند، این امکان در قالب این دو طرح فراهم شده است، با اجرای این طرح افراد تحت پوشش والدین خود خواهد ماند، تعهدات این بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که افراد می‌توانند به دلخواه خود بهره‌مند شوند. زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با استفاده از این طرح برای خود سابقه بیمه ایجاد کنند.

او می گوید: حدود ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان معادل سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، با توجه به صنعتی بودن و فرهنگ بیمه‌ای استان، تعداد افراد تحت پوشش بیمه این استان ۱۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گفته حاجی کاظمی،  ۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری رسمی بیمه تأمین اجتماعی در استان اصفهان فعال است، با اجرای طرح ۳۰۷۰ درسال‌های گذشته تاکنون بسیاری از خدمات سازمان غیرحضوری شده است که از جمله آن می‌توان به حذف دفترچه‌های کاغذی اشاره کرد، اکنون بیش از ۹۹ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که منجر به تشکیل پرونده‌های الکترونیکی درآمد خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات پیری جمعیت این است که اکنون در استان اصفهان در برابر هر مستمری‌بگیر، ۳.۳ نفر بیمه‌پرداز وجود دارد. این در حالی است که در گذشته در برابر هر مستمری‌بگیر، ۲۵ نفر بیمه‌پرداز وجود داشت. این موضوع چالش بزرگی در منابع ایجاد کرده است.

حاجی کاظمی می گوید: با توجه به قدمت و مشکلات موجود در بیمارستان شریعتی، سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۳ اقدامات لازم برای ایجاد بیمارستان تخصصی میلاد را انجام داده است که این اقدام خدمات درمانی تأمین اجتماعی در استان را تسریع می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.