راه اندازی نخستین آموزشگاه روستایی آزاد فنی و حرفه‌ای در استان قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: نخستین آموزشگاه روستایی آزاد (بخش خصوصی) فنی و حرفه‌ای در شهرستان البرز فعال شده است.

سید محمود عرب با اشاره به راه اندازی نخستین آموزشگاه روستایی آزاد فنی و حرفه‌ای، گفت: این آموزشگاه با مسوولیت بخش خصوصی در رشته‌های مختلف از جمله کشاورزی شامل پرورش زنبور عسل و پرورش قارچ به متقاضیان مهارت می‌آموزد.

 آموزش بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی نیز در دستور این کار آموزشگاه قرار دارد که می‌تواند در اشتغالزایی روستاییان نقش موثری به همراه داشته باشد.

با هدف تقویت و توسعه مهارت بین روستاییان و همچنین حمایت از بخش خصوصی تلاش داریم تا نظیر این آموزشگاه‌ها را در سایر نقاط روستایی به ویژه روستا‌های پرجمعیت فعال کرده و راه اندازی کنیم.

عرب با بیان اینکه مهارت‌هایی به روستاییان آموزش می‌دهیم تا آنان را در زمینه‌های شغلی مرتبط با روستا به ویژه کشاورزی و دامپروری توانمند کند، اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی که برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده منطبق بر ظرفیت‌های روستاهاست و موجب ماندگاری روستاییان در محل زندگی و اشتغالزایی و درآمدزایی آنان می‌شود.

 در حال حاضر در بخش دولتی آموزش‌هایی را برای روستاییان تدارک دیده ایم، اما امکانات و تجهیزات و نیرو‌های این بخش برای تحت پوشش قرار دادن جامعه روستایی محدود است و ناگزیر هستیم تا از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این رابطه استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.