صیدخانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت بنیاد سینمایی از فیلم اولی‌ها نقش واسطه را حذف می‌کند

یک کارگردان گفت: در بنیاد سینمایی فارابی افراد متخصص حضور دارند که باعث می‌شود سینماگران از بروکراسی اداری و واسطه‌ برای ساخت اثرشان خارج شوند.

حسن صیدخانی یکی از کارگردان‌های فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» درباره حمایت بنیاد سینمایی فارابی از ساخت فیلم‌های اولگفت: در بنیاد سینمایی فارابی افراد مختصصی حضور دارند که باعث می‌شود افراد مدعی برای حضور در سینمای بلند داستانی باطیف حرفه‌ای از سینماگران برخورد کنند و از بروکراسی اداری و واسطه‌ای برای ساخت اثرشان خارج شوند. این مسئله باعث می‌شودکه کار فیلمساز جوان راحت‌تر و تعاملش با افراد حرفه‌ای بهتر باشد. ما هنگام ساخت فیلم «مستطیل قرمز» تعامل خوبی با بنیادسینمایی فارابی برقرار کردیم، حتی در مواردی که دچار مشکل بودیم، به‌ راحتی پیام خود را به آنان منتقل می‌کردیم و آن‌ها نیز به راحتینکات مورد نظرشان را بدون واسطه با ما در میان می‌گذاشتند.

به گفته صیدخانی، حذف واسطه‌گری در دولت جدید، در سازمان سینمایی نیز رخ داد یعنی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی خوداز اهالی سینما بوده است که به‌نوعی واسطه‌گری را در تصمیم‌گیری، حذف می‌کند و تعامل با فیلمساز به خوبی پیش می‌رود. از طرفدیگر اینکه مسیر فیلمسازان اول به بنیاد سینمایی فارابی افتاده است، مشخص می‌کند که راه را به درستی به فیلمساز نشان داده‌اند تاکارش را به درستی پیش ببرد. امیدوارم با این اتفاق سینمای ما به سمت جوان‌گرایی، ورود نسل جدید و ظهور نسلی که حرفی برای گفتندارد، پیش برود.

کارگردان «رفقای اورژانسی» می‌گوید: امیدوارم حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی تنها از آثار خاص نباشد. درست است که همه ما درکشور جمهوری اسلامی ایران و چارچوب‌های خاص آن زندگی می‌کنیم و همه فیلمسازان باید قواعد آن را رعایت کنند، اما باید ازفیلمسازانی که با توجه به ارزش‌های انقلابی به ساخت فیلم‌های اجتماعی می‌پردازند تا مثلا بنیاد خانواده را بررسی کنند نیز حمایتشود چراکه آن فیلمسازان نیز به این کشور، نظام و انقلاب کمک می‌کنند. به‌طور کلی امیدوارم که همه سلیقه‌ها حمایت شوند و حمایت‌هامختص طیف خاصی نباشد و چتر حمایتی برای همه فیلمسازانی باشد که دغدغه سینما و انقلاب را دارند.

او در پایان گفت: نسل جدیدی از کارگردانان وارد سینمای ایران شده و جهت خاصی به آن داده‌اند. آثار تولید شده امروزی چه سینمایارزشی که آرمان خاصی را دنبال می‌کند و چه فیلم‌های مستقل بسیار با سلیقه مخاطب هم‌خوانی دارند و مورد استقبال قرار می‌گیرند. ورود نسل جوان به سینمای ایران خط فکری جدیدی را در سینما معرفی می‌کند و آن را به دور جدید خود وارد کرده است، با این اوصافاگر فیلمسازان قدیمی‌تر خودشان را با مخاطب و فضای امروزی پیش نبرند، قطعا دچار مشکل خواهند شد.

برچسب ها: سینما ، فارابی ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار