مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

هرکسی که می تواند باید امر ازدواج و فرزندآوری را تسهیل کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش نهادی است که می‌تواند در زمینه فرزندآوری و تغییر سبک زندگی اثرگذار باشد.

محمدرضا ابراهیمی در کارگروه حمایت از خانواده، جمعیت و جوانی اداره‌کل آموزش وپروش اصفهان گفت: فلسفه خلقت انسان و چگونگی ادامه نسل، در امر مقدس ازدواج نهفته است.

در دین اسلام به بحث فرزندآوری و ازدواج تأکیده شده است و این موضوع امری مقدس و دارای ارزش دینی و انسانی است.

به گفته او در فلسفه غرب که پایه و اساس آن بر بی‌دینی و سکولاریسم شکل گرفته، به گونه‌ای طرح ریزی شده که یک فرهنگ عنادگونه با بشریت تشکیل دهد و در آن ارزش‌های متعالی جامعه به ضدارزش تبدیل شود.

سیاستگذاری‌های غلط در گذشته کشور باعث شد تا رشد جمعیتی ما از ۳.۸ به نزدیک صفر برسد.

ابراهیمی می‌گوید: هرکسی به هر نحوی که می‌تواند باید امر ازدواج و فرزندآوری را تسهیل کند و ذکر این نکته ضروری است که هنوز میل به فرزندخواهی در میان جامعه وجود دارد و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

در زمینه آموزش و پرورش برای تسهیل امر ازدواج تسهیلاتی از قبیل استثا شدن افرادی که ازدواج کرده و یا فرزنددار شده‌اند از فرآیند نقل و انتقالات را پیش برده‌ایم و در آزمون استخدامی نیز امتیازات خوبی برای متأهلین و افراد دارای فرزند دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان معتقد است آموزش و پرورش نهادی است که می‌تواند در زمینه فرزندآوری و تغییر سبک زندگی اثرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
مهریه